Pinigai

Tyrimas atskleidė: kas penktas lietuvis dovanas perka iš smulkiųjų gamintojų

Print Friendly, PDF & Email

Perkant dovanas iš vietinių gamintojų, galima įsigyti išskirtinį daiktą ar paslaugą, o kartu ir paremti Lietuvos smulkųjį verslą. Tiesa, kol kas tik 19 proc. gyventojų pripažįsta, kad nuolat perka lietuviškus gaminius dovanoms.

Šiaulių banko užsakymu bendrovės „Spinter tyrimai“ atlikta apklausa parodė, kad 62 proc. Lietuvos gyventojų retkarčiais įsigyja dovanas vietinių gamintojų parduotuvėse, o nuolat jose perka vos kas penktas žmogus. Dovanas iš smulkiųjų Lietuvos įmonių dažniau perka moterys, aukštąjį išsilavinimą turintys apklaustieji, 26-35 metų didžiųjų miestų ir rajono centrų gyventojai.

„Mažieji Lietuvos verslai gamina išskirtinę produkciją, deja, jų šansai būti pastebėtiems riboti. Tai suprantama, nes smulkiųjų verslų galimybės reklamuoti savo gaminius yra ribotos, šių gaminių dažniausiai nerasite didžiuosiuose prekybos tinkluose, o ir pradedantiems verslą žmonėms dažnai trūksta žinių, kaip efektyviai pristatyti ir parduoti savo produkciją“ – teigė Paulius Pocius, Šiaulių banko rinkodaros ir komunikacijos departamento direktorius.

Pasak jo, jei dar nenupirkote dovanų šių metų šventėms, verta užsukti į vietinių gamintojų krautuvėlę arba paieškoti Lietuvos gamintojų prekių internete. Artimuosius ne tik nudžiuginsite miela ir niekur nematyta dovanėle, bet kartu ir paskatinsite smulkųjį Lietuvos verslą.

Ieško išskirtinių dovanų

Dovanomis siekiama nustebinti, tad pirkėjai tampa išrankesni – daugelio jau nevilioja serijinės gamybos prekės. Tyrimo rezultatai parodė, kad 2 iš 3 apklaustųjų pripažįsta, jog mažose parduotuvėse galima įsigyti išskirtinių prekių, kurių nėra didžiuosiuose prekybos centruose. Tokiam teiginiui labiausiai pritaria jaunesnio amžiaus aukštąjį išsilavinimą įgiję gyventojai.

Tyrimas taip pat atskleidė, kad iš mažųjų gamintojų lietuviai tikrai labiau linkę pirkti maisto gaminius (59 proc. apklaustųjų). Toliau pagal populiarumą rikiuojasi suvenyrai bei grožio prekės ir paslaugos (atitinkamai 50 ir 35 procentai apklaustųjų).  20 proc. atsakiusiųjų iš mažųjų gamintojų perka žaislus ir prekes vaikams.

Paskata vietos gamintojams

Pusė apklausos dalyvių nurodė, kad pirkti iš mažųjų verslų juos skatina įsitikinimas, kad taip prisidedama prie smulkiojo verslo plėtros. Šiam teiginiui labiau pritaria moterys, rajono centrų ir kaimo vietovių gyventojai.

Prie smulkiųjų Lietuvos gamintojų produkcijos atradimo prisideda ir didžiosios įmonės. „Šiais metais, kad atkreiptume šalies įmonių ir gyventojų dėmesį į mažuosius, iniciatyvos PLANAS A dalyvių (smulkiųjų šalies verslų) viešinimui skyrėme visą savo kalėdinę kampaniją. Sukūrėme patogią kaledubankas.lt platformą tam, jog vienoje vietoje suburtume smulkiuosius šalies verslininkus,  o gyventojai lengviau atrastų naujus prekybininkus ir paslaugų tiekėjus, vienoje vietoje matydami išskirtinai tik vietinių smulkiųjų verslų prekes ir paslaugas, sugrupuotas pagal kategorijas“, – pasakoja P. Pocius.

__________________________________________

 Apie „Kalėdų banką“

Tai Šiaulių banko kampanija, raginanti gyventojus šių metų šventėms įsigyti dovanas iš Lietuvos smulkiojo verslo įmonių. Kampanija siekiama atkreipti dėmesį į išskirtinius lietuviškus gaminius bei paskatinti vartotojus remti vietos gamintojus ir prekybininkus. Pagrindinis kampanijos tinklalapis yra www.kaledubankas.lt

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.