Aktualu

Iššūkis ankstyvos stadijos verslams – komandos kūrimas

Print Friendly, PDF & Email

Viena esminių priežasčių, lemiančių startuolio sėkmę  – komanda. Tyrimais nustatyta, kad apie 60 proc. visų žlungančių naujų įmonių susidūrė su problemomis steigėjų rate. Kaip teigia „TechHub“ startuolių pre-akceleratoriaus mentorė Lijana Valančienė, net tuomet, kai sakoma, jog startuoliai žlunga dėl nepatenkintų klientų poreikių, reiškia, kad komandai tiesiog nepavyko jų atrasti, suprasti ir atliepti.

„Vadinamos „teisingos“ komandos suformavimas ankstyvoje startuolio stadijoje turėtų būti prioritetas. Būtent įkūrėjai turės išvystyti ir rinkai pristatyti produktą per mažiausią įmanomą laiką bei panaudojant kiek įmanoma mažiau išteklių. Komandai taip pat teks įveikti kylančius iššūkius, sunkiai dirbti, skirti daug laiko ir visiškai atsiduoti tam, kad įgyvendintų savo idėją. Todėl reikalinga patikimų ir profesionalių žmonių komanda“,– sako L. Valančienė.

Pasak jos, be profesinių komandos narių įgūdžių, ankstyvoje startuolio stadijoje lygiai taip pat svarbios ir asmeninės žmonių savybės ir bruožai, susiję su palaikymu, pasitikėjimu, motyvacija, atsidavimu. Tai labai svarbu, nes nuo bendraįkūrėjų ambicijų, profesionalumo ir įgūdžių priklausys sprendimų priėmimas ir įgyvendinimas, reikalingų išteklių pritraukimas ir produkto patekimas į rinką.

Mentorės teigimu, niekas negali tiksliai išpranašauti, kuris startuolis bus sėkmingas. Visgi, galima analitiškai įvertinti jo potencialą remiantis 5 svarbiausiomis ankstyvosios stadijos startuolio komandos sėkmę lemiančiomis charakteristikomis ar pritaikyti jas buriant savo komandą.

Ankstesnė patirtis versle

Komandos narių patirtis laikoma kriterijumi, turinčiu didžiausią įtaką startuolio sėkmei. „Kaip dažnai akcentuoja rizikos kapitalo fondų atstovai, jie linkę investuoti į startuolius, kurių steigėjai turi ankstesnę, kad ir nesėkmingą startuolio vystymo patirtį. Esą tai verslininkai, matę šio pasaulio duobes ir spąstus bei žinantys, kiek ir kaip reikia dirbti, ko tikėtis ir kaip elgtis neapibrėžtose situacijose,“–  sako L. Valančienė.

Optimalus komandos dydis 

Mentorės teigimu, optimalus komandos narių skaičius – 2 ar 3 steigėjai. „Kaip yra pasakęs „Dropbox“ direktorius ir įkūrėjas D. Houstonas – įmanoma užauginti vaiką ir vienam iš tėvų, bet tai gerokai sunkiau ir reikalauja žymiai daugiau iš asmens, kad pavyktų pasiekti tą patį rezultatą. Tai paaiškinama ir racionaliai – vienam steigėjui gali nepakakti kompetencijos, jis gali pavargti, nusivilti, nepakelti krūvio, susirgti“,– sako ji. Taip pat nesėkmei užprogramuotos gali būti pernelyg didelės komandos dėl galimų nesutarimų ir išsiskiriančios vizijos.

Patirtis konkrečioje srityje

„Įgyta patirtis konkrečioje industrijoje, kurioje veiks jūsų startuolis, konkurencinės aplinkos ir vartotojų elgsenos išmanymas padeda greičiau atrasti ir geriau suprasti kliento skausmus ir poreikius bei priimti tinkamus sprendimus, kaip juos patenkinti – tai padeda sutaupyti resursų ir sutrumpinti vystymosi kelią,“ – teigia mentorė, pabrėždama, kad komandoje privalo būti bent vienas tos srities profesionalas. Esą dažnai rinkoje reikalingos startuolių idėjos būtent ir kyla dirbant tam tikroje sferoje ir atrandant problemas, kurias galima išspręsti inovacijomis.

Technologijų ir verslo (vadybos) žinios

Daugumai technologinių startuolių savaime suprantama, kad sėkmei pasiekti reikalinga stipri technologijų vystytojų komanda. Tai, be abejonės, labai svarbu, tačiau to nepakanka: „Nesvarbu, koks puikus būtų jūsų technologinis sprendimas, klientai patys nesibeldžia į duris, tad dar reikia išmanyti kas, kiek ir kaip jį pirks. Komandos, turinčios steigėjus su technologijų ir verslo vadybos išsilavinimu, sėkmingiau užsitikrina išorės investicijas, o startuoliai būna greičiau nuperkami.“

Motyvacija ir darbo laikas

„Kiekvieno steigėjo skiriamas laikas startuoliui turi sudaryti bent 40–50 valandų per savaitę. Ne visi idėjos fanai yra tikrieji bendraįkūrėjai, todėl svarbu įsitikinti, kuris bendraįkūrėjas yra nusiteikęs atsiduoti visu 100 proc., o ne savaitgaliais, per atostogas ar vakarais, pasibaigus kitam darbui. To tikrai negana. Svarbu visiškai atsiduoti darbui siekiant bendros vizijos – idėjos įgyvendinimo,“– sako L. Valančienė.

Norinčius savo idėją paversti inovacija ir daugiau sužinoti apie verslo kūrimą, Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA) kviečia dalyvauti jau šeštajame „TechHub“ pre-akceleratoriaus cikle – tris mėnesius trunkančiuose intensyviuose mokymuose startuoliams ar ketinantiems juos įkurti. Mokymų metu su inovacijų ekspertų ir asmeninių mentorių pagalba startuoliai turės galimybę vystyti savo idėjas, susipažinti su investuotojais ir verslo angelais, pasipildyti komandos nariais.

Registracija į pre-akceleratorių prasidės balandžio 4 dieną. Pre-akceleratorius startuos gegužės 16 d., atsižvelgiant į epidemiologinę situaciją programa vyks nuotoliniu ar hibridiniu būdu, anglų kalba.

TechHub – tai Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) įgyvendinamas projektas, skirtas ankstyvos stadijos inovatyvių verslo idėjų kūrimui, intensyviam startuolių augimui bei verslumo ekosistemos tvariai plėtrai vystyti. Projekto tikslas – paskatinti tyrėjus, mokslininkus, studentus ir verslo atstovus vystyti inovatyvias verslo idėjas, suteikti jų komandoms įvairiapusę inovacijų ir verslo paramos pagalbą ir sudaryti galimybes intensyviam aukštos pridėtinės vertės žiniomis grįsto verslo segmento augimui Lietuvos ekonomikoje. Kviečiame visas su projektu susijusias naujienas sekti Facebook, ir LinkedIn platformose, taip pat internetiniame puslapyje.

Projektas finansuojamas Europos regioninio plėtros fondo lėšomis.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.