Aktualu

SEO ekspertai: mažesnių paslaugos kainų jums tikrai nepasiūlys

Print Friendly, PDF & Email

„Neretai klientai galvoja, kad jei atvirai nesakys savo planuojamo SEO biudžeto, tuomet galbūt išgirs iš SEO paslaugų teikėjo pasiūlymą, mažesnį nei jų turimas ar įsivaizduojamas biudžetas. Mažesnio nei aukščiau įvardintas SEO kainos standartas Jūs tikrai neišgirsite“, – tvirtina prekės ženklo „SEO generolai“ savininkas Donatas Viliamas.

D. Viliamo vadovaujama įmonė išplatino 2023 m. SEO kainų Lietuvoje apžvalgą, kurioje pateikia duomenis, surinktus tiesiogiai iš SEO paslaugų teikėjų interneto svetainių. Portalas VERSLI MAMA dalinasi keliomis pagrindinėmis šios apžvalgos įžvalgomis:

Kokie faktoriai įtakoja SEO kainą

  1. SEO darbų apimtys projekte (valandų kiekis);
  2. Išsikelti SEO tikslai (pvz., TOP3 JAV rinkoje);
  3. Rinkos konkurencingumas (aukšta ar vidutinė konkurencija);
  4. Raktinių žodžių kiekis (nuo to tiesiogiai priklauso darbų apimtys);
  5. SEO darbų sudėtingumas (ar reikalingi kodavimo ir kiti darbai);
  6. Turinio poreikis (turinio kiekis ir kokybė stipriai įtakoja kainą);
  7. Nuorodų poreikis (kiekis ir kokybė stipriai įtakoja kainą);
  8. Ar projektas yra paprastas, ar el. komercijos. El. komercijos atveju kainą stipriai veikia bendras optimizuojamų prekių ir kategorijų kiekis.

Kriterijai, pagal kuriuos dažniausiai vertinamos SEO darbų apimtys

  • Ar projektas skirtas Lietuvos, ar užsienio rinkoms;
  • Ar projekte numatoma daug techninio darbo: pvz., pakeisti pasenusią turinio valdymo sistemą, nepritaikytą SEO standartams – tam reikalingi papildomi kodavimo darbai;
  • Kiek laiko reikės skirti darbui su turinio kūrimu ir jo optimizavimu projekte;
  • Kiek laiko reikės skirti išorinei SEO optimizacijai;
  • Kiek laiko reikės skirti komunikacijai su klientu, t. y. ar klientas yra maža įmonė, ar didesnė bendrovė, kurioje į SEO sprendimų priėmimus įtraukta grupė žmonių ir dėl to sprendimų priėmimas ir derinimas užtrunka. Šis faktorius itin stipriai įtakoja laiko resursus.

Populiariausi SEO kainų modeliai

  1. Mėnesinis mokestis. Tai pats populiariausias būdas nustatyti SEO projekto kainą. Kai numatomi tikslai, pateikiamas kainos pasiūlymas ir nustatomas priemonių intensyvumas. Tada kaina dalinama keliems mėnesiams ir gaunamas mėnesinis mokestis.
  2. Valandinis mokestis. Kai kurios SEO agentūros tiesiog skaičiuoja savo SEO komandos darbo valandas pagal einamojo mėnesio darbus. Tokiu būdu vieną mėnesį mokestis gali būti gana didelis, o kitą – mažas, priklausomai nuo atliktų darbų kiekio.
  3. Mokestis etapais. Retas atvejis, bet pasitaiko ir tokia situacija, kai darbai skirstomi į tam tikrus etapus: pavyzdžiui, SEO auditas, vidinis SEO, išorinis SEO, turinio strategija, palaikymas. Etapai atliekami palaipsniui, jie turi tam tikrą trukmę. Už kai kuriuos etapus imamas fiksuotas mokestis, kiti vertinami pagal skirtą laiką.

© SEO generolai. Sąrašas pateiktas abėcėlės tvarka pagal SEO teikėjo pavadinimą ir yra sudarytas išskirtinai edukaciniais tikslais. Jis nėra skirtas nei savireklamai, nei kitų SEO paslaugų teikėjų kainos reklamai ar antireklamai.

Didelio kainų skirtumo veikiausiai nėra

Pasak ataskaitos rengėjų, ieškant pigiausio SEO ir kalbantis su pradedančiais SEO specialistais dažnai patenkama į žemos kokybės spąstus. Norėdami gauti SEO kontraktą, tokie paslaugų teikėjai esą dažniausiai bando konkuruoti kaina, o ne pridėtine verte, kuri turėtų būti sukurta. Kitaip tariant, pradedantieji SEO specialistai visuomet nurodys kuo mažesnę SEO kainą, bet kalbės apie labai abstrakčius darbus. Ir taip yra todėl, kad jiems reikia patirties kliento sąskaita. Jeigu klientui tai tinka, tuomet viskas gerai.

Prityrę ekspertai visuomet aiškiai detalizuos savo teikiamų SEO paslaugų kainą, apimtis, potencialią pridėtinę vertę, kuri bus sukurta darbų eigoje.

„Iš tokio pasiūlymo Jūs jau galite pakankamai aiškiai suprasti, kas konkrečiai bus atliekama su Jūsų interneto svetaine ir kokie SEO darbai vyraus planuose. Nes kartais tai gali būti tik vidinė SEO optimizacija. Arba tik SEO tekstai. O gal tik techninis, ar išorinis SEO optimizavimas (angl. linkbuilding)“, – rašoma ataskaitos rengėjų interneto svetainėje.

Taip pat, jų nuomone, didelio skirtumo tarp agentūros ir SEO individualaus specialisto teikiamų paslaugų veikiausiai nėra, nes SEO specialistas taip pat buria savo komandą ir dirba tikrai ne vienas. Jei ne vienas, vadinasi, ir jo įkainiai bus panašūs.

O jei dirba vienas, būtinai reikėtų pasidomėti konkretaus SEO specialisto pajėgumais, nes kartais net ir su vienu ar dviem dideliais projektais užtenka darbo visam mėnesiui be atvangos. O tai reiškia, kad darbais perkrautas SEO specialistas gali skirti nepakankamai dėmesio Jūsų projektui“, – pabrėžia SEO ekspertai.

Tekstas parengtas pagal „SEO generolai“ svetainėje ir pranešime spaudai pateiktą informaciją.

Viršelio nuotrauka © Canva.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.