Neringai sėkmę versle neša aktyvumas, šilkas ir nenuspėjamos pandemijos aplinkybės

Print Friendly, PDF & Email

Moterį sunku apibūdinti vienu epitetu, priskirti vienas pareigas ar įvardinti vienos specialybės meistre. Tokia štai spalvinga ir gausių profesinių gyvenimo vingių nestokojanti yra ir šio straipsnio herojė – kosmetologė, Šilko studijos įkūrėja ir 3 paauglių mama Neringa Šiaudikienė.

Jos gyvenime simboliškai vyrauja kodinis skaičius 3: trys dukros, baigtos trejos studijų programos ir trys jos naujojo verslo Šilko studija produktai. „Tačiau tai – tik pradžia“, – žaviai nusišypso Neringa ir atskleidžia portalui VERSLI MAMA savo kelio iki mylimo verslo vingius bei ne mažiau įspūdingas plėtros ambicijas.

Neringa kuria planus, kaip praktiškai pritaikys šiuolaikiškiausių skaitmeninio raštingumo metodų įgūdžius, kurių neseniai įgijo VšĮ „Versli mama“ organizuotuose mokymuose. Jie buvo surengti įgyvendinant tarptautinį ERASMUS+ projektą #CREW.

Papasakokite trumpai apie save. Ar visada svajojote turėti 3 vaikus ir savo verslą?

Gimiau ir užaugau gražiame Suvalkijos miestelyje – Marijampolėje. Kol atradau tikrąjį savo gyvenimo kelią, teko pabaigti ne vienerias studijas, kad išsigryninčiau ir suprasčiau, kuo iš tikrųjų noriu užsiimti. Tikrasis suvokimas, kad ne su vadyba ir ne su finansais susijęs mano svajonių darbas, aplankė po vaikų auginimo atostogų, kai jau galėjau visu pajėgumu sugrįžti į visavertį gyvenimą.

Beje, pabaigtos dvejos studijos (5 metai universitete ir 2,5 – kolegijoje) nenuėjo veltui, nes jose įgytas žinias galiu pritaikyti ir šiandien, plėtodama savo veiklas. Taigi, jau turėdama 3 vaikus, nepabūgau trečią kartą trejiems metams vėl atsisėsti į studentišką suolą. Šį kartą pasirinkimas buvo labai taiklus – galbūt dėl to, kad tikrai labai gerai apgalvotas: grožio terapijos studijos. Šiandien dirbu mylimą darbą vienoje grožio studijų Kaune.

Tačiau ne vien tai?

Neringa svajingai nusišypso ir prisimena, kaip vaikystės pomėgis atvedė ją iki verslo.

Nuo mažų dienų mėgau rankdarbius: patikdavo ir siūti, ir megzti. Savo darbais puošdavau lėles, vėliau megzdavau sau megztinius, šalikus, riešines. Beje, esu pasisiuvusi ir ne vieną „scranchy“ tipo plaukų gumytę, kurios praėjusio amžiaus paskutiniame dešimtmetyje buvo itin populiarios. Tokias pačias, tik pasiūtas iš natūralaus šilko, šiandien galiu pasiūlyti ir savo klientėms. Taigi, dabar plėtoju elektroninės prekybos verslą šilko gaminiais su prekės ženklu „Šilko studija“.

Su kokiais iššūkiais susidūrėte verslo pradžioje? Ar lengva moteriai pradėti verslą?

Ne kartą teko girdėti, kad finansinis stabilumas šeimose yra labiau užtikrintas tada, kai žmogus turi keletą pajamų šaltinių. Todėl, neslėpsiu, kartais ir aš pasvajodavau, kad greta kosmetologijos dar galėčiau užsiimti sau miela papildoma veikla. Tačiau tai turėtų būti kažkas tokio, kas artima man ar mano esamai veiklai, kuo aš pati tikiu ir žaviuosi. Taip pamažu atėjo suvokimas, kad klientės savo oda turi rūpintis ne tik reguliariai lankydamosi pas kosmetologą, bet ir miegodamos, naudodamos gaminius, pagamintus iš aukščiausios rūšies šilko. Juk miegas yra toks svarbus viso organizmo, įskaitant ir odą, atsikūrimui.

Kai užklupo antroji karantino banga ir keliems mėnesiams vėl netekau galimybės dirbti kosmetologijos srityje, atsirado daugiau laisvalaikio. Tada supratau, kad čia ir dabar yra tinkamiausias metas įprasminti tai, apie ką svajojau, ir savo patirtį bei žinias panaudoti naujam verslui kurti.

Pirmiausia, kaip ir visus kitus produktus, šilkinius pagalvių užvalkaliukus kasdienėje grožio priežiūroje panorau išbandyti pati. Taigi, pirmas iššūkis buvo rasti tinkamą audinį. Antras – patyrusias auksarankes siuvėjas, mokančias suvaldyti šį kaprizingą audinių karalių. Nuėjau netrumpą kelią, kol radau tai, kas tinkamiausia ir geriausia kokybiškam grožio miegui.

Taip gimė Šilko studija, šiandien galinti pasiūlyti klientams pagalvių užvalkaliukus, pagamintus iš aukščiausios rūšies Mulberry šilko, kurio storis – net 22 momai. Tai parodo, kad audinys tvirtas ir patvarus. Taip pat siūlome trijų skirtingų dydžių plaukų gumytes bei dideles puošnias apykakles, kurios kasdieniams ar pabodusiems rūbams suteikia šventiškumo ir prabangos.

Pačioje verslo pradžioje perskaičiau keletą knygų apie marketingą, verslumą. Taip pat nusipirkau verslo konsultaciją pas profesionalią marketingo specialistę, su kuria aptarėme svarbiausius žingsnelius: nuo ko pradėti, kaip nustatyti savo tikslinį pirkėją ir kt. Susidariau verslo grėsmių ir galimybių planą. Paprasčiausiai pagalvojau, kad geriau jau pradžioje investuoti į specialisto konsultaciją, nei vystyti verslą ir pridaryti klaidų, kurios taip pat turi savo kainą.

Kaip sužinojote apie CREW pilotinius mokymus? Kodėl nusprendėte, kad jie jums reikalingi?

Apie CREW pilotinius mokymus visai netyčia sužinojau vienoje daugiavaikių šeimų grupėje feisbuke, ir iš karto nusprendžiau pasinaudoti tokia galimybe.

Pildžiau anketą gal 10 kartų, nes man atrodė, kad ji vis neišsisaugo ir neišsisiunčia. Po ilgesnio laiko gavusi atsakymą iš VERSLI MAMA ir sužinojusi, kad turėsiu galimybę išklausyti kursą, juokavau, jog man tikriausiai pasisekė tik dėl atkaklumo. O pirmoji paskaita įvyko kaip tik mano gimtadienio dieną. Labai džiaugiausi, kad gausiu taip man reikalingų žinių – ir dar nemokamai!

Skaitmeninio raštingumo žinios yra labai vertingos, nes jų neįgijau jokiame universitete, o vystydama verslą elektroninėje erdvėje be jų niekaip neišsiversčiau. Netgi samdydamas specifinį darbą išmanančius specialistus, verslą kuriantis žmogus vis tiek turi turėti skaitmeninio raštingumo pagrindus. Tokio tipo mokymus rekomenduočiau visoms moterims.

Ką naudingo gavote šių mokymų metu? Ką jau pritaikėte praktikoje?

Tikrai naudinga informacija buvo apie SEO, Google analytics, svetainės ar internetinės parduotuvės kūrimą. Galbūt svetainės ar parduotuvės pati aš nekursiu, patikėsiu specialistui, bet tikrai galėsiu padiskutuoti arba vėliau ir pati tvarkytis savarankiškai, nes pagrindus jau gavau.

Mokymai buvo struktūrizuoti, lektorius Povilas – labai geranoriškas ir nuoširdus, stengėsi visas įtraukti į mokymosi procesą, negailėjo žinių ir papildomų paaiškinimų.

Kas jums suteikia laimės, pilnatvės ir pastovumo jausmą kasdienybės rate? Vaikai, savas verslas, kasdienis tobulėjimo poreikis?

Vienareikšmiškai – darbas, kuris teikia didžiulį malonumą ir pasitenkinimą. Man patinka rūpintis kitų moterų grožiu. Esu laiminga, nes pati galiu planuotis savo darbus ir laisvalaikį, kurį, beje, dažnai paaukoju kosmetologijos žinioms gilinti. Turiu pripažinti, kad kontroliuojamos darbų apimtys ir lankstus darbo grafikas yra ypač patogus turint didelę šeimą.

Ar palaiko jus vyras, vaikai šiame kelyje? O gal priešingai, išgirstate: kam tau dar šito ar ano reikia?

Aš ir mano vyras jau neįsivaizduojame miego ant kitokių pagalvių – mums reikia šilko. Pati puošiuosi šilko apykaklėmis. Aš ir trys mano dukros tiek dieną, tiek nakties metu plaukus rišame tik mūsų šilko plaukų gumytėmis.

Sulaukiu palaikymo ir iš vyro, ir iš paauglių dukrų. Jos yra didžiosios mano kūrybos kritikės gerąja prasme. Noriai ir stropiai padeda, kai reikia lankstyti pakuotes, išsiųsti siuntas. Visos drauge tampame modeliais savo gaminių fotosesijose – taip didinu pirkėjų pasitikėjimą manimi kaip kūrėja.

Kokia jūsų tikslinė auditorija ir kaip ją surandate?

Šiuo metu pagrindinė prekyba vyksta Facebook ir Instagram platformose. Grožio salone apsilankančios mano klientės taip pat noriai įsigyja gaminių. Ypač populiarios ir trokštamos – trijų dydžių plaukų gumytės. Jos ne tik gražiai atrodo plaukuose, bet ir juos tausoja. Gumytes, kaip ir apykakles bei pagalvių užvalkaliukus, moterys perka tiek sau, tiek dovanai. Užvalkaliukai, beje, yra puiki dovana ir vyrams.

Kokie jūsų artimiausi planai ir siekiai?

Artimiausi planai – internetinės parduotuvės kūrimas, asortimento ir platinimo kanalų plėtra. Tiek Lietuvoje, tiek kitose šalyse ieškau butikų, norinčių prekiauti Šilko studijos gaminiais. Susidomėjusius kviečiu drąsiai kreiptis – mielai aptarsime bendradarbiavimą. Dar planuoju plėsti gaminių asortimentą, nes šilkas – mano naujoji meilė, ir man jau norisi kurti ne tik apykakles, bet ir prabanga alsuojančias sukneles, marškinius, plačias kelnes ar miego rūbus. Vis dažniau sulaukiu užklausų apie patalynės komplektus.

Koks būtų jūsų palinkėjimas, patarimas mamoms, kurios svajoja apie savo verslą ir nesiryžta žengti pirmojo žingsnio?

Jeigu kirba kažkokia mintis ir tvirtai tikite savo idėja – ilgai nelaukusios imkite ir darykite. Žingsnis po žingsnio artėsite savo tikslo link, ir iš pradžių buvę sunkiai suvokiami užmojai taps realybe. Paskui aplankys palaimos jausmas, kad aš galiu, aš tai padariau. Mes, moterys, savyje turime labai daug potencialo – kartais net daugiau, negu pačios manome turinčios!

Tikiu, kad bet kokia veikla, bet koks darbas, jeigu jis atliekamas nuoširdžiai, su meile, tikint savo idėja, anksčiau ar vėliau duoda gerų rezultatų.

Straipsnio herojė Neringa spinduliuoja pasitikėjimą savimi, nors, kaip pati prisipažįsta, sulaukus nusistebėjimo dėl nemažos šilko gaminių kainos, minčių apninka įvairių. Tačiau visi žinome, kad geri dalykai kainuoja. Nepamirškime to, įkainodamos sunkų ir nuoširdų savo bei kitų darbą; tobulėkime padedamos savo srities profesionalų ir mokykimės iš savo vaikų: kurti, klysti ir stengtis iš naujo.

Nuotoliniai skaitmeninio raštingumo mokymai moterims surengti įgyvendinant programos ERASMUS+ projektą CREW (Creativity, Resilience, Empowerment for Work), Nr. 2020-1-LT01-KA204-077916. Projekto trukmė – 2020–2022 m. Projektą įgyvendina tarptautinis šešių šalių – Austrijos, Graikijos, Ispanijos, Italijos, Lietuvos ir Kipro – konsorciumas. Projekto koordinatorius – VšĮ „Versli mama“.

Erasmus+ logotipas
CREW Erasmus+ logotipas
Nėra komentarų