5 esminės internetinės parduotuvės valdymo klaidos

Print Friendly, PDF & Email

Ruošiatės atidaryti internetinę parduotuvę, o gal patobulinti jau turimą? Nors šiandien visos naujausios technologijos suteikia itin plačias kūrybines ir technines galimybes, sukurti patrauklią, patogią ir parduodančią svetainę – sudėtingas uždavinys. Internetinio verslo ekspertai įvardino 5 esmines virtualios parduotuvės valdymo klaidas, kurias verta žinoti dar prieš žengiant į konkurencingą elektroninės prekybos rinką.

1) Netinkamo serverio pasirinkimas

Nepriklausomai nuo projekto, teks pasirinkti serverių nuomos tipą ir paslaugos teikėją. Nors tai gali pasirodyti elementarus techninis žingsnis – šis gali būti lemtingas. Kodėl? Nuo serverio priklauso jūsų virtualios erdvės:

  • Ištekliai (RAM, CPU ir pan.): kalbant paprastai, tai yra jūsų projekto galingumas, pasiekiamumas bei sparta.
  • Saugumas: nuo pasirinkto serverio tipo ir, žinoma, partnerių patikimumo bei patirties priklauso virtualus ir net fizinis renkamų, saugomų ir perduodamų duomenų saugumas.

Serverių nuomos profesionalai atkreipia dėmesį į čia daromą esminę klaidą – netinkamo paketo pasirinkimą. Pavyzdžiui, jei jūs tik pradedate savo verslą ir nežinote, kiek išteklių reikės, o ir neturite programavimo žinių, verta investuoti į debesų kompiuterijos serverius. Kita vertus, jei planuose didelio masto prekyba ir reikalingi neriboti ištekliai, padidintas saugumas bei specifinė virtuali aplinka – jums aktualūs profesionalūs dedikuoti serveriai.

Natūralu – pasirinkus netinkamą aplinką, susiduriama su internetiniam verslui itin didelę žalą darančiais trikdžiais. Pavyzdžiui, sulėtėjusia ar stringančia elektronine parduotuve, paliktomis saugumo spragomis. Tam, kad to išvengtumėte, projektui reikalingą serverį su specialistais aptarkite dar prieš jam išvystant dienos šviesą.

2) Įmantrus, bet nepatogus dizainas

Kita specialistų pastebima klaida – persistengimas kuriant interneto svetainės dizainą. Taip, interneto svetainė yra prekės ženklo vizualinio identiteto dalis ir ji turėtų būti išskirtinė, originali. Bet efektui pasiekti pakanka gerai apgalvotų detalių. Virtualioje platformoje originalūs kūrybiniai sprendimai turi būti patogūs. Pastebimi kai kurių šiuolaikinių svetainių trūkumai:

  • per daug dėmesį nukreipiančių ir trikdančių detalių;
  • netinkamose vietose esantys veiksmo mygtukai;
  • nelogiškas išdėstymas;
  • nepatogus naršymas;
  • painus pirkimo procesas.

Gerai pagalvojus, juk įspūdį apie prekės ženklą dažnai susiformuojame dar prieš užsukdami į interneto svetainę, kuri yra vienas paskutiniųjų pardavimo piltuvėlio etapų. Juk iki pardavimo intensyvi komunikacija ir įvaizdžio formavimo kampanijos vykdomos socialiniuose tinkluose, fizinėse parduotuvėse ir kituose kanaluose. Tai yra vietos, kuriose galite realizuoti nestandartinius, galbūt virtualią platformą apkrausiančius sprendimus.

3) Nesaugi aplinka

Lygiai taip pat, kaip ir fizinėje parduotuvėje, internetinėje lankytojas turi jaustis patogiai, saugiai. Visa informacija turi būti pateikta aiškiai, sklandžiai, be jokių paslėptų sąlygų. Nė nereikia minėti integruotų sumanių duomenų apsaugos sprendimų. Nors tai atrodo it „nematomi“, techniniai sprendimai, šiuolaikines technologijas kasdien naudojantys lankytojai tikrai junta, kuri aplinka – abejotino saugumo. Tai taip pat išduoda:

  • per didelis kiekis reklamos;
  • neišpildytos bendrojo duomenų apsaugos reglamento sąlygos;
  • informacijos apie prekės ženklą ir prekes stygius.

Kai kurie dalykai lieka nematomi, tačiau, jei galiausiai vartotojas suabejoja ar, dar blogiau, patiria duomenų nutekėjimo nuostolius, verslas susiduria su labai rimta reputacijos krize. Beje, čia vėl verta sugrįžti prie fizinio serverio, kuriame apdorojama dedikuotųjų serverių informacija ar palaikomi virtualūs debesijos serveriai, saugumo.

4) Mobiliesiems nepritaikyta versija

Kita kertinė klaida – ribotas elektroninės parduotuvės pritaikymas. Pavyzdžiui, kai interneto svetainė efektyviai funkcionuoja tik naršant kompiuteryje, bet ne telefone. Reikia įvertinti tai, kad mobiliaisiais telefonais atliekama vis daugiau kasdienių operacijų, o tarp jų ir prekių bei paslaugų paieška ir užsakymas. Reiklus pirkėjas, užsukęs ir pamatęs ekrane netvarkingą svetainės versiją, tikėtina, grįš į paieškos sistemą ir pasirinks konkurentus.

5) Dėmesys pardavimams, bet ne pirkėjui

Paradoksalu, tačiau dažniausiai tie, kurie investuoja šiek tiek daugiau bei tikslingai, sukuria kur kas pelningesnius projektus. Taigi, nenumokite ranka į vartotojo patirties (populiarus angliško termino trumpinys UX – User Experience) gerinimą. Tam ruošiami specialistai, kurie padeda visas kūrybines idėjas bei techninio veikimo lūkesčius sudėlioti taip, kad jais džiaugtumėtės ne tik jūs, bet ir virtualios parduotuvės lankytojas.

Neįsivaizduojate, nuo ko turėtumėte pradėti? Veikiausiai, geriausias sprendimas sėkmingam startui – planas. Apgalvokite, kaip viskas turėtų atrodyti, kokiu būdu ir mastu veikti. O tada beliks rasti specifinių sričių specialistus: dizainerius, IT profesionalus ir serverių nuomos ekspertus. Tiesa, šių verta dairytis pirmiausiai, mat tvirtas techninis pamatas – pasiekiamo bei patrauklaus virtualaus projekto pagrindas.

Nėra komentarų