Kodėl nenorima laikytis saugaus atstumo

arturas-pakėnas

Remdamasis statistika ir asmeniniais stebėjimais, galiu tik patvirtinti, kad didžioji dalis atsitrenkimų į automobilio galinę dalį įvyksta dėl saugaus atstumo nesilaikymo. Nesugebėjimas palaikyti tinkamo atstumo tarp automobilių jau ne vienerius metus yra viena pagrindinių nelaimingų atsitikimų tiesiuose kelio ruožuose priežasčių“, – teigia šio straipsnio autorius.

2 sekundės – toks turėtų būti minimalus atstumas tarp dviejų 60 km/val. greičiu važiuojančių automobilių esant palankioms oro sąlygoms. Tarpas turėtų būti dar bent viena sekunde didesnis esant blogam orui bei važiuojant už dviratės ar labai didelės transporto priemonės. 

19 proc. jaunų vairuotojų prisipažino, kad vairuoja pernelyg arti priekyje esančio automobilio, o tarp vyresnių eismo dalyvių tokį įprotį teturėjo 6 proc. Dažniausiai per mažą atstumą palaiko visureigių ir sportinių automobilių vairuotojai, o vairuojantys šeimai skirtus arba ekonomiškus automobilius pasirenka saugesnį atstumą.

Atstumą nuo priekyje važiuojančio automobilio reikia padidinti suprastėjus oro sąlygoms, esant rūkui arba vežant sunkų krovinį, pailginantį stabdymo kelią. Niekada nerekomenduojama pernelyg priartėti prie masyvių transporto priemonių, ypač sunkvežimio arba autobuso, nes tada nesimato, kas vyksta kelyje prieš pat ar šalia jo.

Vairuotojai neturėtų pernelyg priartėti prie motociklininkų. Jie dažnai stabdo žemindami pavaras ir nustodami spausti akceleratorių, taigi už motociklo važiuojantis žmogus nėra galiniais žibintais įspėjamas apie stabdymą.

Nerekomenduojama privažiuoti itin arti kito automobilio ir taip versti jo vairuotoją praleisti greičiau važiuojantįjį, pasitraukiant į kitą eismo juostą. Tai ne tik sukelia grėsmę, jei tektų staigiai stabdyti, tačiau taip pat gali išgąsdinti vairuotoją bei lemti staigų ir pavojingą jo manevrą.

Pasak „Amplius LT“ vairavimo mokyklos instruktorių, jei vairuotojas važiuoja pastoviu greičiu ir neplanuoja atlikti lenkimo, visada yra geriausia išlaikyti didesnį nei trijų sekundžių tarpą, kad kelio matomumas būtų geresnis, nebūtume priklausomi nuo priekyje esančio eismo dalyvio veiksmų ir turėtume laiko sureaguoti į pokyčius. Be to, didesnis atstumas – tai ir mažesnės degalų sąnaudos, nes taip galima važiuoti išvengiant nereikalingo stabdymo.

Kaip nustatyti atstumą sekundėmis

  • Pasirinkite atskaitos tašką šalia kelio (pavyzdžiui, kelio ženklą, medį).

  • Kai tik priekyje važiuojantis automobilis pralenks tą objektą, pradėkite skaičiuoti laiką.

  • Kai jūsų automobilio priekis bus už pasirinkto objekto, nustokite skaičiuoti.

  • Laiko tarpas nuo momento, kai prieš jus esantis automobilis pravažiuoja pasirinktą atskaitos tašką, iki tos akimirkos, kai jūsų automobilis pasiekia tą patį objektą, parodo atstumą tarp dviejų transporto priemonių.

Gerasis Artūras mums dar sykį primena, kokiose situacijose reiktų padidinti atstumą nuo priekyje esančio automobilio 🙂

  • Esant drėgnai, snieguotai ar plikledžiu padengtai kelio dangai;

  • Riboto matomumo sąlygomis – esant rūkui, lyjant ar sningant;

  • Važiuojant už didelės transporto priemonės – autobuso, sunkvežimio ir t. t;

  • Važiuojant už motociklo, mopedo;

  • Tempiant kitą transporto priemonę ar vežant sunkų krovinį.

Saugaus Jums šventinio kelio!

Daugiau apie autorių: http://www.amplius.lt/arturas-pakenas/ 


2 Comments

  1. Pijune

    2021 rugpjūčio 25 prie 07:38

    Kai susitvarkiau bamperį ir pasikeičiau priekinius žibintus, pradėjau važinėti didesniais atstumais vien dėl galimybės, kad netyčia kokiam greitam stabdymui nepavykus reiktų išvengti galvos skausmo ir naujų detalių sugadinimo 😀 https://autozibintai.lt/autodetaliu-kategorijos/zibintai-1/priekiniai-zibintai-8

  2. Rytis

    2021 rugsėjo 28 prie 14:50

    Kai kurie labai pasitiki savo stabdžiais ir padangomis, jei žino, kad jie tikrai super tvarkingi/nauji. Čia ir automobiliam, ir motociklam aktualu.. https://epadangos24.lt/motociklu-padangos

Palikite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.