Aktualu

Nerealioji Violeta Lietuvai atstovaus europinio konkurso atrankoje Taline!

Print Friendly, PDF & Email

Violeta Masteikienė, kurią ne sykį esame kalbinę Žinių radijo laidoje „Versli mama“, dar sykį įrodė, kiek daug gali tikėjimas savo tikslu ir atkaklus darbas: jos sumanyta globalią maisto švaistymo problemą sprendžianti socialinio verslo idėja nugalėjo Ūkio ministerijos organizuoto konkurso „Ideas from Europe“ nacionalinėje atrankoje!

Violeta, vadovaujanti VšĮ „GMM projektai“, pasiūlė sukurti europinę platformą, per kurią būtų galima keistis derliaus pertekliumi – panašią, tik jau gerokai didesnę už tą, kuri šiuo metu veikia Lietuvoje ir verda „Draugų uogienę“. Dabar Violetos pasiūlymas varžysis europinio konkurso atrankoje Taline.

„Jaučiu atsakomybę atstovauti lietuviškam socialiniam verslui Europoje ir didelį norą. Tam reiks daug dirbti, o vienas lauke ne karys, tad pirmasis darbas – suburti komandą. Tikiuosi gauti visą įmanomą palaikymą idėjai įgyvendinti ir kviečiu prisidėti visus, matančius jos potencialą“, – nacionalinės atrankos rezultatus sužinojusi kalbėjo neabejotinai viena versliausių Lietuvos mamų.

VšĮ „GMM projektai“ Lietuvoje vykdomos iniciatyvos „Draugų uogienė“ esmė paprasta: telefonu arba internetu gavus pranešimą apie turimą uogų (serbentų, agrastų, vyšnių, trešnių), vaisių (obuolių, slyvų) ar net daržovių (pvz., cukinijų) perteklių, suderinamas laikas, kada gausios šeimos gali atvykti surinkti derliaus. Surinktas derlius dalijamas į tris dalis: šeimininkui, gausioms šeimoms ir iniciatyvos autoriams. Iš surinkto derliaus gaminamos uogienės, kurias pardavus remiami derlių rinkusių gausių šeimų vaikai. Iniciatyvoje gali dalyvauti visi norintys Lietuvos gyventojai. Nuo šios iniciatyvos Lietuvoje pradžios (t. y. nuo 2014 metų) sukaupta patirtis Violetai padėjo išgryninti europinės platformos, kuri sudarys sąlygas dalytis derliaus pertekliumi, keisti vartojimo įpročius ir skatinti bendruomeniškumą, idėją.

Nacionalinėje atrankoje varžėsi ir kitos penkios socialinio verslo idėjos: „Item Sniper“ atstovas Simonas Januškis pristatė platformą, kurioje automatizuotas robotas randa pigiausią nurodytą prekę; UAB „Uoga uoga“ atstovė Jelena Sokolovska – ekologišką kosmetikos gamybą tarptautinėms rinkoms; „UAB „Medium Group“ atstovas Romualdas Įsoda – priemonę, sprendžiančią transporto ir logistikos įmonių problemas; „Back to Life“ atstovas Darius Bruzgulis – galimybę iš nenaudojamos tekstilės gaminti unikalius daiktus; IUPA atstovas Emilis Romaškevičius – elektroninę platformą, jungiančią Europos Sąjungos aukštojo mokslo institucijas.

Teikti paraiškas konkursui buvo kviečiami drąsūs ir kūrybingi verslininkai, turintys originalių, inovatyvių idėjų, padedančių spręsti globalius įvairių sričių (ekonominius, socialinius, aplinkosauginius ir pan.) iššūkius.

Nacionalinės atrankos vertinimo komisiją sudarė Ūkio ministerijos, VšĮ „Versli Lietuva“ ir VšĮ „Saulėtekio slėnis“ atstovai.

Europos Komisijos jau antrą kartą inicijuotame kūrybingų verslininkų konkurse „Ideas from Europe“ visos Europos Sąjungos valstybės narės turėjo atrinkti po vieną nacionalinį kandidatą.

Šių metų lapkričio 22 dieną Taline vyksiančios Mažųjų ir vidutinių įmonių asamblėjos metu europinė vertinimo komisija išrinks 10 finalininkų. Jie 2018 metų pavasarį dalyvaus baigiamajame renginyje Olandijoje, kur bus paskelbtas konkurso nugalėtojas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.