Veidai

Buboo įkūrėja Erika: kas pripila kuro į jos varikliuką ir kas spaudžia „start“

Print Friendly, PDF & Email

Vis labiau artėjant šventėms ir žiemiškiems orams suskumbame pasirūpinti šiltomis kepurėmis mažiesiems ir tėveliams, taip pat ieškome, kuo apsirengti. Kokybiškų ir originalių kepurių bei rūbelių savo vaikui ir sau neradusi Erika prieš metus sukūrė prekinį ženklą „Buboo“, stilingomis kepurėmis džiuginantį tiek tėvelius, tiek vaikus.

Kaip ir kada pradėjote siūti?

Aš pati niekada nesiuvau ir nesiūnu, turbūt jau ir nesiūsiu – mano manymu, norint kiekvieną darbą atlikti nepriekaištingai, tai turi daryti tos srities profesionalas su profesionalia įranga, kompetencijomis, patirtimi ir žiniomis. Aš žinau savo stipriąsias puses ir stengiuosi jas išnaudoti, o tai tikrai nėra siuvimas.

Kaip kilo idėja verslauti? Kuo prekiaujate? Kas buvo pirmieji klientai?

Idėja kurti kažką savo mums su vyru kirbėjo jau ne vienerius metus. Esame labai ambicingi, galvoti, veržlūs žmonės. Turėjome daug minčių, bet vis įsivertindavome, pasiskaičiuodavome ir nuspręsdavome, kad tai ne mums. Buvo net tokių minčių, kaip auginti šamus, vėžius ir t.t.

Negaliu nepaminėti, kad mano mama gyvendama Panevėžyje 60-70-aisiai jau mokykloje turėjo 4 siuvėjas, madų žurnalų mokykloje ir universitete eidavo skaityti į bibliotekas, niekada nemėgdavo rengtis kaip visi, visos spalvos ir deriniai turėjo derėti tarpusavyje, prie progos, prie amžiaus ir t.t. Taip pat mane ir sesę mama „apsiūdavo“ pas siuvėjas, „apmegzdavo“ – visada rengdavo stilingai ir suderintai. Kiek prisimenu nuo mažumės net iki šių dienų mano mamytė domisi mados tendencijomis, siūdinasi, mezgasi, prisigalvoja nebūtų dalykų. Dažnai būna, kad mama kažką pasisiūna, prisimezga kokią apykaklę, išsisiuvinėja kokias aguonas – žiūrėk kitais metais tai jau tampa mados topu. Taigi ši mados pradžia, manau, yra užkoduota mano genuose.

Visada mėgau stilingai ir kitaip apsirengti. Vėliau net draugai ir pažįstami pradėjo kreiptis patarimų bei pagalbos. Nesu šios srities profesionalė, tai turbūt tiesiog yra manyje. Gimus sūnui, laiko sau liko tikrai mažiau. Pirmus metus siūdinau jam puošnesnius rūbelius pas siuvėjas, kol vyras vieną dieną nepastūmėjo tai daryti ne tik sau.

Natūraliai pradėjome nuo vaikiškų kepurių, nes kepurių vaikui, kaip ir batų mamai (šypt), niekada nebūna per daug ir jos yra būtinos kone kiekvienam sezonui nepriklausomai nuo amžiaus. Pati savo vaikui nerasdavau įsigyti man patinkančių kepurių – kažko kitokio, kokybiško ir, be abejo, stilingo.

Pirmieji klientai buvo išties stilingos Lietuvos mamytės. Labai dėkojame joms, kad jau tada patikėjo ir įsigijo BUBOO. Po pirmo siuntinuko sulaukėme tikrai daug pagyrų dėl gaminio kokybės, įpakavimo bei atributikos, į ką mes taip pat kreipiame didelį dėmesį. Tokie atsiliepimai išties pripila kuro į mūsų varikliukus.

Kaip sugalvojate, ką siūti ir kaip tai turėtų atrodyti?

Kadangi pati auginu sūnelį, aktyviai domiuosi mada, tendencijomis, gaminiai gimsta natūraliai, pirmiausiai atsižvelgiant į mūsų poreikius. Po to vyksta ilgas tobulinimo procesas: gaminį specialia programa išmodeliuoja konstruktorė/modeliuotoja, siūname pavyzdžius, matuojame, tampome, bandome, skalbiame ir tik tada, kai visas patikros kelias praeinamas, perduodame užsakymą siuvyklai. Yra pasitaikę ir tokių atvejų, kad pasiuvus gaminio partiją, dėl tam tikrų neįvertintų kokybės trūkumų į prekybą nepaleisdavome. Taip pat kartais poreikį padiktuoja ir mamos, rašančios mums ir ieškančios tam tikrų rūbelių.

Mes nuo pat pradžių nusprendėme, kad mūsų darbo specifika bus ne siūdinti pagal užsakymus, o pasiūlyti jau turimas prekes. Taip mūsų klientai prekes, priklausomai nuo gyvenamosios šalies, gauna savaitės bėgyje.

Pastebėjau, kad daug siūnate kepurių? Kodėl? Ar jos populiariausia jūsų prekė?

Kaip jau minėjau – kepurių nebūna per daug: jos derinamos prie vaiko rūbelių, oro, sezono ir t.t. Tai beveik kaip rankinė mamai (šypt). Turbūt kepurės ir yra pačios populiariausios, nes jas esame pardavę nuo 3 mėnesių kūdikių iki tėvelių, senelių ir t.t. Taip pat labai populiarėja mūsų kostiumėliai, žindymo pagalvės, drabužiai mamai. Labai daug klientų pradeda savo užklausimą: „Pamatėme Buboo tą ar aną parke kieme ar pas draugus ir mes labai norime pasipuošti“. Taip pat daug mūsų draugų perka Buboo dovanų krikšto vaikams bei nemažai siunčiame į užsienį.

Kaip gimė prekinio ženklo pavadinimas?

Prekinis ženklas yra vienas atsakingiausių žingsnių kuriant verslą. Mums su vyru norėjosi, kad tai būtų vienas, lengvai tariamas ir įsimenamas žodis, tiktų tarptautinei rinkai, nebūtų pritaikytas vienam tam tikram siauram segmentui ir, be abejo, kažką reikštų. Taip pat svarbus dalykas, kad domenas tinklalapiui nebūtų užimtas. Ar įsivaizduojate?! Buboo lotyniškai reiškia didyjį apuoką, tad šis pavadinimas puikiai atitiko visus mūsų išsikeltus kriterijus.

Pasirinkus logotipą, kūrėme visą kitą Buboo atributiką: etikečių, kortelių, virvelių, įpakavimo ir t.t. Norėjosi kartu kažką padovanoti ir mamoms, taigi sugalvojome ir sumaišėme mums patinkančią žaliąją arbatą. Tad visi mūsų siuntinukai iškeliauja su mažu pakeliu Buboo kvapnios arbatos.

Nors verslas dar visai jaunas, Facebooke jau turite daugybę gerbėjų. Kokia to paslaptis?

Aš ir mano vyras turime daug įvairialypės tarptautinės profesionalios patirties verslo ir ne tik srityse. Taigi didelis tikslingas darbas duoda rezultatų. Mūsų pagrindinis tikslas pradedant Buboo buvo gaminio kokybė, patogumas bei stilingumas. Pradedant nuo medžiagos iki siuvyklų, kuriose gimsta Buboo gaminiai. Taip pat stengiamės, kad tai būtų kažkas kitaip – juk Buboo šūkis yra „Būk stilingai kitoks“.

Geriausia reklama yra iš lūpų į lūpas. Daryk tai, ką išmanai geriausiai, kas tave „veža“, daryk tai atsakingai – ir tau pasiseks!

Pastebėjau, kad Facebooke su klientais bendraujate ir angliškai. Kaip randate klientų užseniečių?

Jau turime klientų daugelyje pasaulio šalių: net už vandenyno bei buvusiose Sovietų Sąjungos šalyse. Ir tai ne tik lietuviai, bet įvairių tautybių žmonės, tai labai džiugina, kad mūsų stilius patinka ne tik Lietuvoje. Aš pati aštuonerius metus gyvenau, mokiausi ir dirbau didelėse kompanijose USA, taigi turiu išlikusius kelis draugus bei partnerius skirtingose šalyse.

Internetas – visagalis, o žinant užsienio kalbas ir mokant bendrauti su žmonėmis, žinoma, įdedant nemažai pastangų, viskas įmanoma.

Kokia jūsų verslo ateities vizija?

Nuo pat pradžių yra milijonas įdėjų ir plėtojimo sričių. Gerai, kad turiu racionalų, gudrų bei protingą vyrą, kuris mano mintis susistemizuoja, atsijoja, suprioritetizuoja, sustato į vietas ir paspaudžia „start“ (šupt). Galiu pasakyti, kad drabužiais tikrai neapsiribosime, o vizija išties ambicinga – tik dar anksti ja dalintis.

Kiek ši veikla susijusi su motinyste?

Galima sakyti, kad motinystė buvo paskutinis lašas mano stilingoje ir verslo ieškojimo stiklinėje: vis daugiau ir daugiau siūdinau sūnui, nes jis greitai viską išaugdavo, o tai pastebėjęs vyras bei žinodamas mano aistrą madai ir mūsų kaip komandos potencialą, pastūmėjo bei įkvėpė mus imtis šiuo reikalu rimčiau.

Papasakokite apie savo vaiką. Ar jis prisideda prie verslo? Kaip sekasi suderinti motinystę ir verslą?

Mūsų berniukui jau beveik dveji. Jis pagrindinis Buboo prekių testuotojas. Pirmiausia, viską išbandome, išmatuojame ant jo. Šiame procese dalyvauja ir tėvelis – juk vaikus rengia ne tik įgudusios mamytės, bet ir tėveliai, seneliai, kurie daugiau šansų, kad vaikystėje nežaidė su lėlėmis ir jų nerengė (šypt). Suderinti viską įmanoma, aišku, tai nėra paprasta, kai darbų bei minčių milijonai, o vaikas miega tik ribotą valandų kiekį dienoje (šypt).

Ar tai jūsų pagrindinis darbas ar tik papildoma veikla? Ką dirbote anksčiau?

Šiuo metu pagrindinis mano darbas yra „motinystės atostogos“ – aš atostogauju jau antrus metus. O Buboo taip pat yra darbas, tik lanksčiu grafiku.

Prieš tai, kaip minėjau, aštuonerius metus dirbau USA, o grįžus į Lietuvą dirbau vienoje telekomunikacijų bendrovėje ir buvau atsakinga už visos įrangos asortimento parinkimą, derybas su partneriais, pirkimus ir dar daug ką. Esu daug keliavusi, įgijusi daug vertingos bendravimo, bendradarbiavimo bei tarptautinės patirties.

P.S. Tekstas mūsų bendromenės narės veiklios ir verslios mamytės Ramintos, ačiū jai, o Buboo linkime, kad ta ambicinga vizija greitai tampų realybe, visokeriopos sėkmės Jums – tikrai žavimės tuo, ką ir kaip Jūs darote!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.