NE prieššventinei komunikacijai iš reikalo!

Žydrė Dargužytė

Žalios eglės dideliais spalvotais burbulais prieš didžiąsias metų šventes mėgstamuose prekybos centruose ir viešosiose erdvėse daugeliui verslininkų neretai tampa raudonu pavojaus signalu. Į galvą kaip alksniniu grėblio kotu bilsteli suvokimas, kad visi jau komunikuoja apie kalėdines akcijas atrakcijas, nuolaidas ir triukus, iš pirmo žvilgsnio, regis, mažai besikėsinančius į pinigines. Ir dažnai, kad ir kaip keistai atrodytų, žalia spalva įkvepia VEIKSMUI – rėkti visam pasauliui savo interneto svetainėse, socialinių tinklų paskyrose apie tai, kad ir MES turime STEBUKLŲ – šiek tiek kitokių nei jūs, konkurentai, bet… irgi už pinigus. Ir kas tada? Ogi nieko. Dažniausiai pradedama „šūkauti“ tuo pačiu balso tonu, netgi vienodu stiliumi ir dažnumu. Ir taip netgi išskirtinius produktus ar paslaugas rinkai siūlantis verslas tampa dar vienu balastu akims. Norite, kad būtų kitaip? Išdrįskite pasakyti NE prieššventinei komunikacijai iš reikalo. 

Prieš šventes, kalbėdama su verslo įmonių atstovais, pastebiu nemažai situaciją itin jautriai ir pozityviai patiriančių akių, su užkoduota slapta mintimi: „Woohooo, pagaliau pavyks „iškišti“ tai, ko nenupirko prieš Kalėdas ar Naujuosius metus!“. Net ir neįgarsinus šios minties, grėblys trenkia į galvą antrą kartą – komunikacija, tikėtina, bus mažų mažiausiai nepatraukli, ką jau kalbėti apie tai, kad veikiausiai ir nelabai sėkminga.

Viskas prasideda nuo NUOŠIRDAUS noro komunikuoti apie tai, kuo versle gyvenama, kas patiriama, suvokiama ir atrandama, o ne nuo noro ĮPIRŠTI tai, ko seniai nebereikia ne tik klientams, bet ir pačiai įmonei. Dažnai pasitaikanti klaida – traukti iš kerčių įvairiausius menkaverčius mažmožius, tikintis jais sudominti potencialų klientą ir pateikiant tokio lygio aprašymą, tarsi būtų kalbama apie nanotechnologijų kūrinį.

Ilgametė mano, kaip komunikacijos specialistės, patirtis leidžia aiškiai atskirti tikslingą ir kūrybišką komunikaciją apie įkvepiančius dalykus, kurių dažniausiai nori visi, nesvarbu, koks metas, – prieškalėdinis, priešvelykinis ar dar koks nors –inis, nuo priverstiniu būdu pykinimą sukeliančio minčių srauto su potekste PIRK.

Keli situacijų analize versle pagrįsti patarimai, norint išvengti prieššventinės komunikacijos iš reikalo:

  • Jei nekomunikavote apie tam tikras „mielas“ prekes ar paslaugas iki švenčių, pagalvokite, kodėl apie jas turėtumėte komunikuoti dabar, ir kokią vertę jos gali sukurti nuoširdžiai šventėms besirengiančiam piliečiui, nepriklausomai nuo jo amžiaus, lyties, religijos ar seksualinės orientacijos.

  • Komunikuokite apie tai, kas nudžiugintų Jus patį ar Jūsų artimą giminaitį, ieškantį šventinės dovanos savo šeimai, draugams ar kolegoms.

  • Nehiperbolizuokite komunikacijos šventiniu laikotarpiu – jei įprastai savo socialinio tinklo paskyroje publikuojame 3 įrašus per savaitę, kodėl reiktų jų skaičių padidinti dešimt kartų?

  • Sukurkite specialias vizualizacijas šventiniam laikotarpiui, net jei žinutė, kurią naudojate savo komunikacijos kampanijoje, yra tokia pati kaip anksčiau. Žinoma, rekomenduotina išsiskirti ne tik įkvepiančiu vaizdu, bet unikalia, dar nepublikuota žinute.

  • Komunikacija šventiniu laikotarpiu neturi būti „pagražinta“ – sukurkite kažką, kas atkreiptų vartotojų dėmesį ne dėl nuolaidos, akcijos ar specialaus pasiūlymo skambančio maždaug taip: „trys už vieno kainą“.

  • Komunikuodami pabrėžkite ne patį daiktą, bet emocijas, kurias jis gali padovanoti jį įsigijusiam arba tai, kokius jausmus išgyveno pats kūrėjas produkto ar paslaugos „gimimo“ procese. Aišku, tai dažniausiai tinka smulkiam verslui, tačiau ši strategija puikiai suveikia ir kitokiais atvejais.

  • Svarbiausia SANTYKIO kūrimas, o ne noras parduoti. Rinkodara ir komunikacija prieššventiniu laikotarpiu tampa dar stipresnėmis sąjungininkėmis, ypač jei jas vienija jungiamoji grandis – nuoširdumas.

Jei šie patarimai Jums nepatinka arba atrodo jau kažkur girdėti, pabandykite savo verslo pasirengimą aktyviausiam pardavimų požiūriu laikotarpiui ištestuoti, užduodami sau kelis netradicinius klausimus:

  • Kaip aš jaučiuosi apie tai komunikuodamas?

  • Kas vyksta ar pasikeičia tada, kai apie tai pranešu?

  • Kaip jaučiuosi, kai ištransliuotą žinutę komentuoja, aptarinėja ar kritikuoja potencialūs prekės ar paslaugos pirkėjai, konkurentai?

  • Kokie vidiniai organizacijos poreikiai slypi už komunikuojamos žinutės?

  • Ar nusiteikimas potencialių klientų atžvilgiu prieššventiniu komunikacijos laikotarpiu keičiasi, jei lygintume su ankstesniu?

Visa tai gali padėti geriau suprasti, kas Jums svarbu kaip organizacijai, ir sustyguoti komunikacijos mechanizmą ne pagal norą PARDUOTI KUO DAUGIAU ir bet kokia kaina, bet pagal tai, ką iš tikrųjų norisi daryti nuoširdžiai ir užtikrintai. Čia būtų verta prisiminti komunikacijoje plačiai taikomą 2N ir 2T taisyklę – nuoširdžiai ir nuosekliai, tiksliai ir trumpai.

Viskas prasideda nuo mūsų pačių, o ne nuo komunikacijos kampanijos, kad ir kaip sunku būtų tuo patikėti. Komunikuokite, parduokite, dalinkitės, klauskite savęs ir patys suraskite efektyviausią Jūsų verslui prieššventinę komunikacijos kampaniją!

Turite Žydrei klausimų dėl savo verslo komunikacijos? Rašykite juos komentaruose! Konsultacijos portalo verslimama.lt skaitytojams nieko nekainuoja 🙂

Žydrės projektai iš arčiau:

WordPress mokymai: Kaip sukurti internetinę svetainę? 

Points of You praktinis užsiėmimas verslininkams

Žydrė Dargužytė, JG ŽURNALISTIKOS MOKYKLOS įkūrėja 


Palikite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.