Kūrybiškumo ugdymas: 9 strategijos, padedančios versle

seminarai moterims versli mama

Itin sparčiai tobulėjant technologijoms, daugelis žmogaus atliekamų darbų automatizuojami. Teigiama, kad netrukus tai itin skaudžiai pajus moterys, nes daugumos jų darbo vietas užims robotai. Beliks kūrybiškumo ugdymas kaip būdas lanksčiai prisitaikyti prie kintančių rinkos sąlygų.

Daugelis be reikalo laiko save nekūrybiškais ir klaidingai įsivaizduoja, kad lakia fantazija ir gebėjimu priimti itin nestandartinius sprendimus apdovanoti tik menininkai, bohemos atstovai, scenos žmonės. Išties kūrybiškumas yra ne įgimta, o ugdoma savybė, kurią galima išlavinti naudojant specialias technikas.

Knygos „Ko iš tikrųjų norite? Neuroišmintis. Pinigų, laimės ir sėkmės dėsniai“ autoriai Markas Waldmanas ir dr. Chrisas Manningas akcentuoja, kad sužadinti kūrybiškumą – viena lengviausių užduočių, nes smegenys tai daro nuolat! Tai nutinka, kai dirbdami pavargstate, kai tampate išsiblaškę, o dėmesys atsipalaidavus susilpnėja. Protui pradėjus klaidžioti, mintys tampa fragmentiškos, sužadinama fantazija, nes smegenyse suaktyvėja už vaizduotę atsakingos grandinės. Net jei to nesuvokiate, kūrybiniai procesai vyksta daugybę kartų per valandą, suteikdami kaktinei skilčiai galimybę pasipildyti neurocheminėmis medžiagomis, padedančiomis sutelkti dėmesį ir priimti sprendimus.

Tie patys principai pasiteisina namuose, darbe, mokykloje. Jei kartą ar du per valandą neskirsite laiko atsipalaidavimui, žaidimui ir pasvajojimui, darbingumas sumažės. Kai vis atsipalaiduojate, intuityvus kūrybiškumas gali suteikti konkurencinį pranašumą, ypač versle.

Šios 9 kūrybiškumo ugdymo strategijos padės sėkmingai plėtoti verslą ir karjerą:

1. Svajokite, žaiskite, atsipalaiduokite. Atsipalaidavus sulėtėja kasdieniai sąmonės ir sprendimų priėmimo procesai, visose smegenyse galima lengviau sužadinti grandines, atsakingas už kūrybingą sprendimų priėmimą.

2. Stebėkite, kaip klaidžioja ir svajoja protas. Taip lengviau sužadinti intuiciją ir vaizduotę. Kai darote kažką neįprasto ir siekiate naujų patirčių, sužadinate smegenų motyvacijos centrus. Taigi, jei norite būti kūrybingi, būkite smalsūs. Nutraukite įprastą rutiną ir ieškokite naujų idėjų.

3. Treniruokitės. Norėdami sąmoningai sužadinti kūrybiškumą, pradėkite nuo atsipalaidavimo pratimų: žiovavimo, ypatingai lėto rąžymosi, švelnaus rankų ir plaštakų paglostymo, 60-ies sekundžių pogulio. Tai padeda išblaškyti dėmesį, sutelktą į kasdienių sprendimų priėmimo procesą. Lavinant kūrybiško mąstymo įgūdžius, pavyks gerokai lengviau išspręsti daugelį problemų.

4. Būkite nenuspėjami (ak, kaip tai moteriška!). Drąsiai megzkite žaismingus, originalius, spontaniškus pokalbius su kitais. Taip komanda veiksmingiau bendradarbiauja ir tampa darbingesnė.

5. Paklauskite savo vidinio genijaus. Kalbėkitės su savo įsivaizduojamais specialistais ir paprašykite savo vidinio išminties balso patarimo.

6. Susidarykite įžvalgų sąrašą, į jį įtraukdami praeities įžvalgas ir potyrius, paskatinusius keistis. Pasimėgaukite šiais prisiminimais kiekvieną kartą, kai jaučiatės nusivylę ar emociškai sutrikę.

7. Pildykite kasdienių staigmenų dienoraštį. Kasdien tiek sau, tiek kitiems padarykite ką nors naujo, kitokio ir neįprasto. Į žinomus objektus ir žmones žiūrėkite taip, tarsi matytumėte pirmą kartą. Domėkitės viskuo ir tiek profesiniame, tiek asmeniniame gyvenime išlaikykite vaikišką smalsumą.

8. Problemas spręskite efektyviai. Susirašykite visus galimus, net ir pačius beprotiškiausius sprendimus, kokius tik sugalvojate. Su kolegomis pasitelkite minčių lietų ir praplėskite vaizduotės ribas.

9. Išvalykite savo protą vienu garsu. Norėdami išvalyti protą, pabandykite kelias minutes tarti „oooommmm“. Tada dėmesingai įsisąmonindami apmąstykite aktualų klausimą arba problemą ar kliūtį, su kuria susidūrėte.

Knygoje „Ko iš tikrųjų norite? Neuroišmintis. Pinigų, laimės ir sėkmės dėsniai“ aprašomi naujausi neurologų tyrimai rodo, kad dėmesingas įsisąmoninimas yra patikimiausias būdas, padedantis didinti kūrybiškumą ir originalumą. Kai kaktinėje skiltyje sužadinama ramybės būsena, itin suaktyvėja kitos smegenų sritys. Tai savo ruožtu pristabdo įprastus mąstymo būdus ir sužadina kūrybiškumą, sustiprina savimonę ir padidina darbingumą.

Taip pat skaitykite:
Versli mama Rita, kuriai paklūsta stresas ir pokyčiai
Versli mama ir jos super užimtų smegenų valdymas
„Išdrįsk svajoti“: apie laiką ir discipliną (įspūdžiai ir Kauno)

Palikite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.