Sporto paslaptis

Sporto nauda nekvestionuojama, mamai taip pat. Bet, ar žinote, kaip tą daryti taisyklingai, kad būtumėm sveikos, gražios ir geros nuotaikos?

Treniruotės skirstomos į aerobines ir anaerobines.

Aerobinės treniruotės trunka gana ilgą laiko tarpą, jos yra  vidutinio intensyvumo, o riebalai naudojami kaip energijos šaltinis, svoris krenta (tinkamai maitinantis).

Anaerobnės treniruotės yra trumpos, trunka gana neilgai ir reikalauja įtempti jėgas. Tokių treniruočių metu energijos šaltinis yra glikogenas ir kaupiami (!) riebalai, svoris auga. Be to, sumažėjus glikogenui, organizmas ima deginti kraujyje esantį cukrų, kuris svarbus nervų sistemos veiklai, o jo trūkstant kyla nuovargis, nerimas, paaštrinamas priešmenstruacinius sindromas ir pan.

Taigi sportuodami turime atlikti aerobines treniruotes. Jų riba su anaerobinėmis gana nedidelė – daugelis pratimų gali būti ir tokie, ir tokie. Testas: iš 180 reikia atimti savo amžių – toks per aerobines treniruotes turi būti pulsas. Žinoma, toks skaičiavimas nėra patogus, nes reikalingos investicijos – įsigyti pulso matuoklį. Siūlomas paprastesnis testas: ar galite sportuodami kalbėti? Jei taip, tai naudinga aerobinė treniruotė, jei ne, jei esate uždusę ir vos atgaunate kvapą, tai jau žalinga anaerobinė treniruotė. Pastebėsite, kad ilgainiui pulsas nedidėja, nors didinamas krūvis, tai reiškia, kad taisyklingai sportuojate, kad tinkamai rūpinatės savo metabolizmu – medžiagų apykaita. Nepamirškite apšilimo prieš (15 min.) ir atvėsimo po (10 min.)  pagrindinės treniruotės.

Pradėkite sportuoti dabar. Ir darykite tai tinkamai.

P.S. Aš kartą į savaitę einu į aerobiką, sporto salėje palieku visus rūpesčius, nuovargį ir pasikraunu energijos. Gal kas nori sportuoti kartu – rašykite.


2 Comments

  1. Raminta

    2014 balandžio 29 prie 22:20

    Mes organizuojame Sportuojančių mamų klubą prie Spaudos rūmų, kur galima sportuoti kartu su vaikučiais, jei kas norėtų prisijungti.

  2. Vilius

    2014 gegužės 28 prie 10:45

    Per anaerobines treniruotes nėra kaupiami riebalai, tiesiog daugiau imama glikogeno nei riebalų, bet riebalai irgi sparčiai deginami. Neapgaudinėkite.

Palikite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.