Donatos prijaukintas minibatutas – ir dailioms kojoms, ir verslui kurti

Trenerė Donata Raižytė versli mama

Garantuoja šypseną, išjudina limfotaką, sustiprina dubens dugno raumenis tiek, kad dingsta nuo menkiausio krustelėjimo varginęs šlapimo nelaikymas, netraumuoja sąnarių ir stuburo, o svarbiausia – sudaro sąlygas susikurti darbo vietą sau. Kas? Tie, kas išbandė, žino atsakymą: minibatutas.

Trenerė Donata Raižytė2 minibatutas versli mama

Donata tapo pirmąja sertifikuota minibatutų trenere Baltijos šalyse, o neilgai trukus kartu su drauge atidarė ir minibatutų studiją – pirmąją tokią ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Rytų Europoje.

Minibatutų sportą aktyviai propaguojanti kaunietė Donata Raižytė – daugkartinė dziudo čempionė, įvairių tarptautinių varžybų dalyvė ir prizininkė. Apie trenerės darbą mergina svajojo nuo šeštos klasės, tad pasirinko mokytis Lietuvos sporto universitete. Studijų metais susiviliojo sporto pasaulio naujiena – minibatutais.

Donata juokiasi, kad pamatę minibatutą pirmą kartą, žmonės net neįsivaizduoja, kokio pobūdžio treniruotė jų laukia. Tačiau vos pabandę, pajunta savo kūną kitaip. Maži šuoliukai arba spyruokliavimas ant minibatuto išjudina net pačius giliausius raumenis, ko dažnas savarankiškai padaryti nemoka.

Pasak Donatos, kadangi ant batuto suaugęs žmogus šokinėja ne kiekvieną dieną, pirmasis ir pagrindinis iššūkis būna išlaikyti pusiausvyrą. Ją ypač prastai veikia sėdimasis darbas. Tik susidorojus su šia užduotimi, minibatutas gali būti naudojamas kaip įrankis pratimams atlikti.

Atsakydama į pastabą, kad batutas dažnam asocijuojasi su trauma, trenerė ragina atkreipti dėmesį, jog visos traumos įvyksta ant didelių batutų, šokinėjant keliese. Tuo tarpu minibatutas yra individualus įrankis stabiliu pagrindu. Ant jo sportuoja tik vienas žmogus ir jis gali savo nuožiūra reguliuoti šuoliuko aukštį ir stiprumą.


Taip pat skaitykite:

Vasara ir savanorystė – misija suderinama (kviečia projektas Visagine)

Kada influencerio nuomonė tampa reklama ir kaip ją žymėti

Socialinė akcija #neVASSkink baigėsi – problemos nebeliko?


Gera limfotaka – dailios kojos

Trenerė tvirtina, kad treniruotės ant minibatutų pirmiausia naudingos dėl to, jog atkuria sutrikusią limfotaką ir kraujotaką. „Pavyzdžiui, tie, kas daug laiko praleidžia sėdėdami arba stovėdami, patiria stresą, netinkamai maitinasi, ilgainiui ima skųstis sunkumu kojose, jų tinimu. Šią būklę dažnas sieja su sutrikusia kraujotaka. Tačiau dar gerokai iki sutrinkant kraujotakai, pirmiau sutrinka limfotaka“, – aiškina Donata.

Tokiais atvejais Donata rekomenduotų daugiau ir reguliariai judėti: vaikščioti, važinėtis dviračiu, plaukioti baseine arba kelis kartus per savaitę skirti minibatutų treniruotėms. Jos naudingos dar ir tuo, kad tausoja stuburą bei sąnarius.

Limfa – viso mūsų kūno apsauga. Ji formuoja imunitetą, atlieka gynybinę organizmo funkciją nuo infekcijų ir kenksmingų išorės veiksnių. Suaugusio žmogaus organizme yra apie 1–2 litrai limfos. Tai skaidrus, tirštas, į kisielių panašus skystis. Kuo limfotaka prastesnė, tuo greičiau kaupiasi riebalinis audinys. Taigi, jei kojos stambėja, išryškėja celiulitas, pirmiausiai reikėtų pagalvoti ne tik apie svorio mažinimą, bet ir apie limfotakos atkūrimą, įsitikinusi trenerė.

„Minibatutai, kuriuos naudoju savo treniruotėse, turi sveikos nugaros asociacijos sertifikatą. Jis patvirtina, kad stuburo problemų turintiems asmenims ant šios priemonės sportuoti yra saugu. Jeigu stuburo pažeidimas sunkesnis, tam, kad būtų jaučiamas teigiamas poveikis raumenynui, pakanka lengvai spyruokliuoti“, – teigia minibatutų trenerė.

Dėl savo konstrukcinių ypatumų šveicariški minibatutai sugeria šuolio energiją, įsitempdami iki 170 proc. savo ilgio. Taip yra todėl, kad jų pagrindą sudaro ne spyruoklės, o gumos iš specialaus polimero, kurio molekulės išsitempia daugiau ir tolygiau. Kaip aiškina trenerė, tai užtikrina ilgą stabdymo kelią ir didelės amplitudės šuoliuką, tad raumenys įdarbinami ilgesniam laikui, o kūnas šuolio metu tolygiai pakyla ir nusileidžia.

Tuo tarpu spyruoklinis batutas greitai išsviedžia kūną į viršų ir taip pat greitai susitraukia. Kūnas rėžiasi į tokio batuto paviršių tarsi į akmenį, ir traumuojanti atatrankos jėga nuvilnija per čiurnos, kelių ir klubų sąnarius, stuburo slankstelius.

Kodėl treniruotės ant batutų?

Sportuoti turi būti gera, o ne pareigos dalykas. Kartais per mažai mes gyvenime turime malonumų. 🤸‍♀️🧡O čia sportas ir rezultatai su malonumu yra neatsiejami dalykai, nes gera kompanija ir motyvuojanti aplinka, tai garantuoja!!!!💪👣Ateik ir įsitikink pats! 🧡🙌Mus rasite: Draugystės g. 15, Kaunas Konstitucijos pr. 21c, Vilnius 🎥 – Aurimas Šidiškis

Posted by Live In Bounce on 2019 m. kovo 5 d., antradienis

Moterys apie savo bėdą tyli

Treniruotės ant minibatutų labai padeda stiprinti dubens dugno raumenis, kuriems nusilpus dažna moteris kenčia dėl šlapimo nelaikymo ir įvairių ginekologinių negalavimų.

Trenerė pastebi, kad moterys apie šią savo bėdą labai nelinkusios kalbėti, nes galvoja, kad tokia problema kankina tik jas vienas. Turinčios du ir daugiau vaikų šias problemas apskritai nurašo fiziologijai ir galvoja, kad nieko padaryti nebegalima.

Paprastai galvojama, kad vienintelė profilaktika nuo šlapimo nelaikymo – Kėgelio pratimai. Tačiau jie vienodi ir greitai pabosta. Kažin ar moteris daro juos ilgiau kaip 5–10 minučių. Tuo tarpu sportuojant ant minibatutų 45, 60 ar net 90 minučių, kaip vieno iš sveikatinimo projektų metu daro moterys Visagine, aktyviai ir ilgai dirba visi kūno raumenys. Žinoma, jei dubens dugno raumenys labai nusilpę, pradėti reikėtų nuo mažesnio intensyvumo pratimų. Jie leis kuo ilgiau išlaikyti šiuos raumenis aktyvius ir pamažu juos stiprins.

Jeigu šlapimo nelaikymo problema nėra įsisenėjusi, minibatutų treniruotes lankančios moterys tvirtina ją sistemingomis pastangomis įveikiančios per gana trumpą laiką. Viena pametinukus auginanti mama pasakojo, kad jau po 3 mėnesių treniruočių pajuto, jog situacija gerėja, po kiekvieno nusičiaudėjimo nebereikia skubėti į tualetą. Po pusmečio problema esą apskritai pasimiršo.

Minibatutai kuria naujas darbo vietas
Minibatutas Visaginas versli mama

Pirmosios minibatutų treniruotės Visagine. Projekto organizatorių nuotr.

Antrą mėnesį Visagine vykstantis sveikatinimo projektas „Erdvė „3 žingsniai“ parodė, kad naujos fizinio aktyvumo formos gali ne tik pagerinti savijautą, bet ir sukurti naujų darbo vietų.

Iki pirmojo susitikimo su Donata treniruotis ant minibatutų nebuvo bandžiusi nė viena visaginietė. Beveik visos įsivaizdavo, kad pusantros valandos reikės tik šokinėti, ir nieko daugiau. Todėl iš pradžių minibatutus vertino skeptiškai. Kone pusė moterų prisipažino galvojusios, kad dėl nusilpusių dubens dugno raumenų šokinėti apskritai negalės. Tačiau vos pabandžiusios, kitaip pajuto savo kūną.

Treniruotės ant minibatutų tuo ir patrauklios, kad vos pradėjus šokinėti, veide atsiranda šypsena, o į smegenis plūsteli laimės hormonų endorfinų banga. Pasibaigus treniruotei, visos skirstosi su gera nuotaika.

Iki šiol visaginietėms minibatutus treniruotėms tekdavo skolintis iš trenerės, kuri juos kaskart atsiveždavo iš Kauno. Pačiame Visagine tokio modernaus sporto inventoriaus nebuvo įmanoma gauti. Todėl minibatutų treniruotės vykdavo retai ir buvo prieinamos ne visoms moterims.

Laimė, šį sveikatinimo projektą vykdančiai viešajai įstaigai buvo nuspręsta skirti savivaldybės finansavimą keliems minibatutams įsigyti. Pasak visaginiečių, dabar jos galės dažniau organizuoti individualias treniruotes ir populiarinti pačią sporto šaką miesto kolektyvuose.

Planuojama, kad projekto „Minibatutai Visaginui“ lėšomis įsigytos priemonės pirmiausiai bus naudojamos visaginiečių neformaliosioms kompetencijoms didinti. Tai reiškia, kad tie, kurie pageidauja tapti šios sporto šakos treneriais, vadovaujami Donatos, galės įgyti tokių kompetencijų gimtajame mieste. Norint išmokti naujos fizinio aktyvumo formos, nebereikės važinėti į Vilnų ar Kauną. Pagal poreikį minibatutais galės naudotis ir Visagino miesto sveikatos priežiūros bei švietimo įstaigos.

Norą mokytis minibatutų trenerės amato šiuo metu jau yra pareiškusios dvi moterys; rudeniop laukiama ir daugiau kandidatų. Jiems, kaip ir visiems sporto treneriams, būtina turėti vadinamąją bazę: pažinti savo kūną ir žinoti, kaip jis dirba, kokia jo anatomija, sugebėti išgauti kokybiškus judesius.

„Viena iš atėjusių moterų sakė ieškanti savirealizacijos. Ji dirba vietos fabrike, tad stabilios pajamos leidžia ieškoti naujų saviraiškos galimybių. Kas žino, galbūt sportas bus ta sritis, kurioje ji jausis laimingesnė negu dirbdama gamykloje. Svarbiausia, kad akys degtų dideliu noru, nes kai žmogus nori, visada randa galimybių, o kai nenori, ieško tik priežasčių“, – pastebi Donata.

Sveikos gyvensenos skatinimo erdvė „3 žingsniai“tai 20 savaičių trukmės projektas, finansuojamas Visagino savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo 2019 m. specialiosios programos visuomenės sveikatos projektų lėšomis.

Projektas „Minibatutai Visaginui“ vykdomas pagal Visagino savivaldybės nevyriausybinių organizacijų projektų finansavimo prioritetoGyventojų sveikatingumo ir aktyvios gyvensenos skatinimas“ priemonę „Įrangos, priemonių ir reikmenų nuoma ir / arba įsigijimas“.

Visagino herbas 3begalybe ne riba logotipasErdvė 3 žingsniai_mazas versli mamaAbu projektus vykdo VšĮ „Begalybė ne riba“.


Palikite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

0