Kalbų verslo užsienyje savininkė Nida: persilaužia visi, bent šiek tiek mokantys kalbą

Nida_08

Mona Avik nuotr. | moona.lt

Pasak trijų vaikų mamos, kalbų mokyklų ir stovyklų užsienyje organizatorės Nidos Raudytės, užsienio kalbų mokėjimas suteikia galimybę augti kaip asmenybei, drąsiai išvykti į užsienį, susirasti ten draugų, artimiau pažinti šalies kultūrą ir tradicijas. Vokiečių, anglų, prancūzų, rusų, serbų-kroatų kalbas mokanti vilnietė tikina, kad kalbos mokykla – puikus būdas praleisti atostogas, tačiau dar ne daug lietuvių žino apie šią paslaugą.

Kalbų kursų ir stovyklų užsienyje organizavimo verslą Nida įkūrė, netekusi darbo turizmo agentūroje. Jau ne pirmus metus su prekės ženklu Nida Lingua rinkoje dirbanti versli mama aiškiai prisimena tas dienas: „Viskas įvyko labai paprastai. Vieną dieną įmonė paskelbė apie bankrotą. Tada ir kilo mintis sukurti savo verslą – organizuoti keliones į kalbų mokyklas“.

Dabar šios verslios daugiavaikės mamos valdoma kalbų mokykla yra speciali akredituota įstaiga, į kurią mokytis tam tikros kalbos susirenka suaugusieji nuo 16 m., o jaunesniems vaikams organizuojamos kalbų stovyklos. Mokymai gali trukti nuo savaitės iki metų, priklausomai nuo kliento pageidavimų.

Anot Nidos, kalbų mokyklos suaugusiesiems ir stovyklos vaikams populiarios visame pasaulyje, tačiau lietuviai, rodos, dar menkai ką apie jas žino.

„Pavyzdžiui, Anglijoje yra turbūt šimtai kalbų mokyklų. Po dviejų arba, rekomenduotina, trijų savaičių, praleistų tokioje mokykloje, užsienio kalba prabyla ne vienas studentas. Žinoma, žmogus prieš tai turi turėti tos kalbos pagrindų. Niekada nerekomenduoju į kalbų mokyklą važiuoti  nulinukams, nes tai yra tiesiog pinigų švaistymas“, – tvirtina pašnekovė.

Tokių kursų naudą Nida pati patyrė savo kailiu – po dviejų savaičių, praleistų Prancūzijoje, kalbos mokykloje, išdrįso prabilti prancūziškai. Daugiau kaip 5-erius metus mūsų herojė pati buvo mokiusis prancūzų kalbos („žinoma, ne itin intensyviai, nes vis pritrūksta laiko“). Tačiau, prisipažįsta, kurį laiką jai atrodė, kad tos kalbos taip niekada ir neperpras.

Prieš pusmetį gavusi kvietimą apsilankyti vienoje kalbų mokykloje Prancūzijoje, Nicoje, su kuria planavo pasirašyti partnerystės sutartį, Nida pasinaudojo šiame versle įprastos praktikos galimybėmis – būsimus partnerius pakviesti pasimokyti mokykloje. „Aš sutikau, nes prancūziškai mokėjau tik A1 lygiu“, – prisimena versli mama.

Po savaitės mokslų apsilankiusi kitoje Nicos mokyklos ir ten radusi tik prancūziškai kalbančią administratorę, prekės ženklo Nida Lingua savininkė suprato: trauktis nebėra kur. „Man pirmą kartą išsirutuliojo pokalbis prancūzų kalba, pavyko sužinoti reikiamą informaciją apie mokyklą: kiek joje yra klasių, po kiek mokinių mokosi grupėse ir t.t. Negalėjau patikėti, bet žodžiai man tiesiog liejosi iš burnosׅ“, – juokiasi Nida.

Anot pašnekovės, padeda ir tai, kad Lietuvoje dar nėra populiaru keliauti į kalbų mokyklas, kad mūsų šalis maža ir labai nedidelė tikimybė, kad toje mokykloje klientas sutiks kitą lietuvį. Taip žmonės daug labiau atsipalaiduoja, nebijo būti savimi, klysti.

Ir poilsis, ir tobulėjimas viename

Trijų vaikų mamos teigimu, tokie mokymai – kur kas geriau, nei tiesiog atostogos, nes nauda dviguba: ir pailsi, ir patobulėji. „Kalbos mokomasi iki pietų ar ilgiau, vėliau studentai bičiuliaujasi tarpusavyje, kartu eina pasižvalgyti į miestą ir kitaip turiningai leidžia vakarus. Vaikams viskas suorganizuota šiek tiek kitaip: iš ryto tai yra mokykla, o vėliau jie dalyvauja savotiškoje stovykloje su suplanuotu laisvalaikiu“, – pasakoja Nida.

Kelionių kryptys įvairios: Anglija, Vokietija, Austrija, Prancūzija, Ispanija, Italija, Airija, Škotija, Rusija, Japonija, Kinija, JAV, Kanada. Marokas ir Malta yra atskira tema – čia tikrai pavyks ir pasimokyti, ir saulėje pasilepinti. Tačiau kiekviena iš šių šalių turi savito grožio, kurį studentams po paskaitų paprastai atskleidžia mokymų organizatoriai, mat nuolat organizuojamos ekskursijos po miesto įžymybes, teatrus, operas, muziejus ir t. t.

Paklausta, kiek kainuoja mokymai, pašnekovė tikino, kad tai priklauso nuo daugybės aplinkybių, tačiau yra įsitikinusi, kad lietuviai gali sau tai leisti.

„Juolab kad dažnas studentas renkasi apgyvendinimą ne viešbutyje, bet šeimoje. Tai yra pigiausias apgyvendinimo būdas, į kurį dar įeina pusryčiai bei vakarienė ir, svarbiausia, studentui tenka daug bendrauti su šeimos nariais jų gimtąja kalba“, – tikina versli mama.

Darbas reikalauja psichologinių žinių

Nida teigia, kad jos darbas reikalauja daug psichologinių žinių. Taip yra todėl, kad kiekvienam savo klientui ji skiria ypatingą dėmesį ir mokyklą, į kurią klientas važiuos mokytis kalbos, išrenka atsižvelgusi ir į jo asmenines savybes:

„Svarbu pajusti, koks yra mano klientas. Jei žmogus yra drovus, lėtas, siūlau jam išvažiuoti į nedidelį miestą, į mokyklą, kurios grupėse yra minimalus žmonių kiekis, kad jaustųsi laisviau. O jei klientas drąsus ir atviras, jam reikia didmiesčio, naujų pažinčių, aktyvios veiklos po pamokų, galima siūlyti vykti pavyzdžiui į Londoną. Jei klientas – įmonės vadovas, jam parenkami specialūs kokybiški verslo kalbos kursai , kuriuose jį sups kolegos iš kitų pasaulio šalių. Svarbu atitaikyti ir moksleivių amžių. Todėl prieš rekomenduodama klientui kalbos mokymosi programą, smulkiai jo visko išklausinėju ir stengiuosi surasti jam geriausią mokymosi variantą“, – tikina kursų organizatorė.

Nepaisant kai kurių niuansų, Nida myli ir džiaugiasi savo darbu: „Man tai labai patinka, mane tai veža. Visada noriu, kad mano klientas persilaužtų ir išmoktų kalbą, ir nėra nieko geriau, kai jis lieka patenkintas ir dėkoja už patirtį“.

Palikite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>