Tvari kosmetika – daugkartinėse pakuotėse (kviečiami jungtis gamintojai)

tvari kosmetika_versli mama

Tvari kosmetika – nauja mada, pamažu ateinanti ir į Lietuvą. Ją augina augantis vartotojų sąmoningumas: kosmetikoje ieškoma natūralesnių produktų ir tvaresnių pakuočių, o gamintojams tenka užduotis kurti inovatyvius sprendimus, mažinančius atliekų kiekį.

tvari kosmetika_zao_versli mama

Pastaruoju metu vis dažniau kosmetikos prekių pakuotes sudaro aplinkai draugiškesnės ir perdirbamos medžiagos. © Pranešimo spaudai autorių nuotr.

„Šiuolaikiniai vartotojai yra sąmoningesni ir jiems rūpi socialinė bei aplinkos atsakomybė“, – įsitikinusi Miglė Makuškaitė, aplinkai draugiškų prekių parduotuvės „Urban Earth Lovers“ bendraįkūrėja.

Pasak Miglės, jei anksčiau natūrali kosmetika dažnai asocijuodavosi su prastai veikiančiomis priemonėmis, šiandien ji yra pripažįstama ir vis plačiau naudojama profesionalų. Pakuotė taip pat tampa vis svarbesniu klausimu pirkėjams, ieškantiems ne tik sveikesnio, bet ir tvaresnio pasirinkimo, rašoma išplatintame pranešime spaudai.

„Ne tik mažesni, nišiniai, bet ir patys didžiausi kosmetikos gamintojai atsisako plastikinių pakuočių. Jos keičiamos alternatyviomis aplinkai draugiškesnėmis medžiagomis: stiklu, bambuku, metalu, perdirbto ar augalinio plastiko pakuotėmis“, – sako Miglė.

Populiarėja papildymo sistemos ir kietoji kosmetika

Aplinkai draugiška verslininkė primena, kad Lietuvoje taip pat galima įsigyti dekoratyvinės kosmetikos, kurios bambukinės pakuotės gali būti naudojamos kelis kartus – reikia tik įsigyti papildymą ir naudoti tą pačią pakuotę.

Ši idėja gimė iš iniciatyvos LOOP, prie kurios prisijungė didieji kosmetikos prekių ženklai. Jie Paryžiaus, Londono bei Niujorko vartotojams siūlo įsigyti pamėgtą produkciją daugkartinėse pakuotėse. Į paslaugą įeina pristatymas ir panaudotų pakuočių surinkimas papildymui, o visame procese nenaudojamas vienkartinis kartonas ar plastikas.

Pasak Miglės, šiuo atveju svarbu ir ekonominis aspektas – perkant prekės papildymą, jis kainuoja pigiau, nes nereikia mokėti už pakuotę.

Aplinkai draugiškų prekių parduotuvės bendraįkūrėjos teigimu, Lietuvos vartotojai taip pat tampa sąmoningesni ir yra linkę rinktis tvarias kosmetikos priemones, domisi gamyba, prekių sudėtimi, rūpinasi savo sveikata ir aplinka. Tiesa, kol kas Vakarų Europa ar Skandinavija lenkia mus tvarių kosmetikos prekių asortimentu – ten jis platesnis, randamas ne tik nišinėse parduotuvėse, bet ir įprastose kosmetikos prekių pardavimo vietose.

Tačiau, anot Miglės, Lietuvoje pastaruoju metu daug vartotojų susidomėjimo sulaukia ne tik natūrali dekoratyvinė kosmetika daugkartinio naudojimo pakuotėse, bet ir kietoji kosmetika – šampūnai ir kremai, gaminami be vandens.

Kai renkatės kosmetiką, kiek svarbu, kad ji būtų tvari?
  • Pridėk savo atsakymą
Vartotojų dėmesys

Besikeičiančias tendencijas pastebi ir didžiausia Baltijos šalių el. parduotuvė „Pigu.lt“. Kasmet vykstantys į tarptautines parodas ir rinkos naujienas stebintys šios prekybos sistemos atstovai tvirtina stebintys dvi pasaulinių prekės ženklų kryptis. Pirmoji – kuo daugiau tvarumo pakuotėje. Antroji – kuo mažiau dėmesio pakuotei, daugiau – pačios prekės kokybei.

Vieni gamintojai renkasi vieną, kiti – kitą, treti bando suderinti abi filosofijas, tačiau vienaip ar kitaip, bendra tendencija yra akivaizdi – tvari kosmetika sparčiai populiarėja.

Laura Sipavičiūtė, „Pigu.lt“ kvepalų ir kosmetikos prekių grupių vystymo vadovė

„Pigu.lt“ neseniai pradėjo bendradarbiauti su Miglės atstovaujama „Urban Earth Lovers“ ir pirkėjams siūlo iš tvarių medžiagų pagamintos kosmetikos prekės ženklus „Zao“ ir „Ben&Anna“.

„Klientai vertina kokybę, atkreipia dėmesį į globalias problemas ir nori mažinti aplinkos taršą. Matome, kad susidomėjimas prekėmis tvariose pakuotėse labai didelis. Todėl šiuo metu, pavyzdžiui, plečiame kietųjų šampūnų prekinių ženklų kiekį ir kviečiame visus tiekėjus, norinčius prisijungti ir bendradarbiauti“, – sako L. Sipavičiūtė.

Pasak jos, „Pigu.lt“ taip pat vis labiau plečia natūralios ir ekologiškos kosmetikos asortimentą, nes šios prekės Baltijos šalyse taip pat darosi vis populiaresnės.

Pagrindinei iliustracijai panaudotas vaizdas iš portalo VERSLI MAMA archyvų.

________________________________________________________________________________

Taip pat skaitykite:

Profesorė B. Žilaitienė: jei mama nėštumo metu rūko, sūnus gali užaugti nevaisingas

 


Palikite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

0