Moteriškai

Vaiko ožiukai apsiperkant: psichologė pataria, kaip jų išvengti

Print Friendly, PDF & Email

Krentantis ant žemės ir garsiai rėkiantis vaikas parduotuvėje – dažna tėvų baimė. Tačiau didelės vaikų užgaidos gali ne tik sukelti nemalonių situacijų viešumoje, bet ir išbalansuoti santykius šeimoje. Tad vaikų psichologė paaiškina, kaip elgtis, kai vaiko ožiukai priremia tėvus prie sienos ir kertasi su šeimos finansiniais sprendimais.

Skaitmeninių finansinių paslaugų įmonės „Credit24“ Klientų patirties valdymo vadovė Donata Stoškuvienė įspėja, jog bendrauti su vaiku apie pirkinius – būtina.

Pasak jos, nors vaikų norus visada norisi patenkinti ir ypač skaudu būna negalėti to padaryti, visgi pastovūs net ir maži pirkiniai gali tapti finansinę šeimos situaciją apsunkinančių išlaidų priežastimi.

„Liūdniausias pavyzdys – kai tėvų nesugebėjimas susitarti ir su vaiku išspręsti jo užgaidų klausimo priverčia atsisakyti išties reikalingų išlaidų ar net joms atskirai skolintis. Tačiau suvaldyti tokias situacijas be barnių nėra lengva, todėl norime pasidalinti specialistės patarimais, kurie gali padėti išvengti nesutarimų ir nereikalingų finansinių problemų“, – teigia D. Stoškuvienė.

Ožiukų priežastis – ne nuoširdūs norai, o nuovargis

Vaikų psichologė Monika Skerytė-Kazlauskienė tikina, kad vaiko ožiukai ar draminės scenos parduotuvėse nėra stipraus noro išraiška.

Dramas vaikai kelia, kai jie būna pavargę, nepavalgę, pikti ar suirzę. Dovanų noras ar scenos parduotuvėse dažnai kyla iš nuovargio ar noro gauti tėvų dėmesio, todėl reikėtų atkreipti dėmesį į ryšį su vaiku. Jei nuolat pirksite dovanas užuot daugiau dėmesio skyrę vaikui, scenos niekur nedings.

Jei su vaiku imate nesutarti parduotuvėje, psichologė rekomenduoja palikti pykčio erdvę.

Jei matote, kad vaikas krenta, ima rėkti ir niekaip negalite užmegzti su juo pokalbio – palikite parduotuvės erdvę, išeikite iš situacijos.

Specialistė pataria: palikus ginčo aplinką, kalbėkite su vaiku, bandykite išsiaiškinti, kodėl panašios problemos kyla. Atsižvelkite į vaikų norus, tačiau jų nebūtina tenkinti kiekvieno apsilankymo į parduotuvę metu.

Kaip elgiatės, kai parduotuvėje vaiką aplanko ožiukai?
  • Pridėk savo atsakymą
Kalbėkitės ne tik prasidėjus ginčui

Kaip pastebi M. Skerytė-Kazlauskienė, sudarius viešų vietų lankymo taisykles galimai būtų lengviau išsiaiškinti vaiko norus.

Susitarkite, kaip elgiatės parduotuvėje ar viešoje vietoje. Supažindinkite vaiką su pirkinių planavimu: kartu renkite pirkinių sąrašą, duokite limitą, iki kokios sumos pirkti galite nesuplanavę.

Specialistė primena, jog vaikai iki septynerių metų dažnai nori visko, ką tik mato. Todėl pirkinių planavimas ar išlaidų limitai gali ne tik padėti išvengti scenų parduotuvėse, tačiau ir užmegzti pokalbį apie finansus.

Vaikų psichologė tikina, kad geriausias konfliktų sprendimo būdas yra pokalbis su vaiku. Svarbiausia prisiminti, jog krizės ištinka kiekvieną šeimą.

„Pasikalbėję su vaiku, nepamirškite reaguoti jo norus, stenkitės daugiau bendrauti ir klausyti. Svarbiausia ištikus krizei nepasiduoti vaiko emocijoms, nes būtent pasiduodami sukeltai isterijai išmokome vaiką zyzti ir neigiamai reaguoti. Visuomet siūlykite pasitarti ir šnekėkite su vaiku“, – pataria M. Skerytė-Kazlauskienė.

Pranešimo spaudai autorių nuotr.

________________________________________________________________________________

Taip pat skaitykite:

Ką darote ne taip, kad vaikui rūpi tik kompiuteriniai žaidimai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.