VMI ir „Sodra“ pagalba verslui, nukentėjusiam nuo COVID-19

pagalba verslui_versli mama

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) kartu su „Sodra“ informuoja, kad numatyta pagalba verslui, kuris susidūrė su neigiamu poveikiu dėl COVID-19 plitimo. Tam reikalui priimtos mokesčių ir valstybinio socialinio draudimo įmokų mokėjimą lengvinančios nuostatos.

Verslininkams, kurie susidūrė su finansiniais sunkumais dėl COVID-19, bus sudaryta galimybė atidėti mokesčių sumokėjimą, nemokant jokių palūkanų.

Artimiausiu metu VMI, atsižvelgdama į nustatytus ribojimus / draudimus veiklos vykdymui, įvardins ekonominės veiklos rūšis, kurias vykdantys mokesčių mokėtojai dėl minėtos priežasties galimai patyrė tiesioginį neigiamą poveikį, bei VMI interneto svetainėje (skiltyje „Aktuali informacija verslui dėl COVID-19“) paskelbs mokesčių mokėtojus, kuriems bus taikomos pagalbos priemonės: nevykdomas deklaruotų mokesčių išieškojimas, taikomas atleidimas nuo delspinigių, o pateikus prašymą sudaryti mokestinės paskolos sutartį, neskaičiuojamos palūkanos.

Šiems mokėtojams bus taikomos ir analogiškos Valstybinio socialinio draudimo įmokų mokėjimą palengvinančios priemonės.

Verslininkai, neradę savęs tarp paskelbtų mokesčių mokėtojų, tačiau taip pat patyrę neigiamas pasekmes dėl COVID-19, dėl minėtų pagalbos priemonių taikymo galės kreiptis į mokesčių administratorių, pateikdami nustatytos formos prašymą dėl pasirinktų pagalbos priemonių taikymo.

Ar ketinate kreiptis valstybės pagalbos dėl verslo nuostolių?
  • Pridėk savo atsakymą
Vienas langelis visiems atvejams

Siekiant, kad pagalba su sunkumais dėl COVID-19 susidūrusį verslą pasiektų kuo greičiau, prašymams pateikti bus taikomas „vieno langelio“ principas. Prašymai bus teikiami supaprastintai, t.y., vienas VMI ir „Sodrai“ adresuotas prašymas turėtų būti pateikiamas VMI, atsisakoma papildomai privalomų pateikti dokumentų  (pasiliekant teisę jų paprašyti atskirais atvejais).

Šią savaitę VMI parengs bei savo interneto svetainėje paskelbs minėto prašymo formą, kurią užpildžius bus galima pateikti per Mano VMI, e. paštu vmi@vmi.lt arba klasikiniu paštu. Atskirai kreiptis dėl įmokų atidėjimo į „Sodrą“ nereikės.

Numatoma, kad sudarius MPS, mokesčiai gali būti atidėti iki ekstremaliosios situacijos pabaigos ir toliau mokami sutartu grafiku (jei mokesčių mokėtojas neprašys intensyvesnio mokėjimo).

Mokestinės paskolos sutartys

VMI, „Sodra“ ir Muitinė praneša, kad netaikys išieškojimo veiksmų ir neskaičiuos delspinigių neigiamą poveikį patyrusiems mokesčių mokėtojams nuo tų mokesčių, kurių sumokėjimo terminas yra po šių metų kovo 16 d. (nuo karantino paskelbimo), išskyrus muitus. Šis principas galios iki tol, kol šalyje bus atšaukta ekstremalioji situacija.

Jei verslininkai turi mokesčių skolų, kurios susidarė dar iki paskelbiant karantiną, tačiau jų šiuo metu sumokėti negali, jie turėtų kreiptis į VMI dėl mokestinės paskolos sutarties (MPS), o tie mokesčių mokėtojai, kurie jau yra sudarę tokias sutartis, gali pateikti prašymą pakeisti MPS grafiką ir sąlygas.

Jeigu įmonė jau yra pateikusi prašymą įmokas atidėti ar sudariusi darbuotojų socialinio draudimo įmokų atidėjimo sutartį su „Sodra“ ir šiuo metu negali mokėti įmokų pagal nustatytą grafiką, įmokų atidėjimo sutartis nebus nutraukiama – verslininkai per vieną mėnesį nuo ekstremalios situacijos šalyje atšaukimo turėtų kreiptis į „Sodrą“ dėl įmokų atidėjimo sutarties sąlygų ir grafiko pakeitimo.

Dar viena naujovė – numatoma, kad, įsigaliojus priimtam įstatymo pakeitimui, sudaryti MPS verslininkai nuo šiol galės ir dėl gyventojų pajamų mokesčio (GPM).

Sodroje – naujovės, prašymai telefonu

Kovo 18 d. „Sodra“ pranešė diegianti išmanius konsultacijų sprendimus, kad gyventojams ir po darbo valandų galėtų suteikti aktualios informacijos bei padėti tiems, kurie neturi galimybių ar įgūdžių naudotis internetu.

Nuo šiol gyventojai, paskambinę „Sodros“ informacinio centro numeriu 1883 net ir po darbo valandų gaus atsakymus į dažniausius klausimus apie išmokas ir prašymus.

„Per šias dienas identifikavome klausimus, kuriuos klientai užduoda dažniausiai. Kadangi atsakymai į juos yra bendri – įdiegėme automatinio atsakymo funkciją, kuri veikia po darbo valandų

Vis dėlto, jeigu gyventojas norėtų užduoti savo klausimą ir gauti į jį atsakymą, sukūrėme galimybę klausimą įrašyti – vėliau mūsų konsultantas žmogui perskambins ir pateiks atsakymą. Tai aktualu žmonėms, kurie informacijos ieško jau po darbo valandų“, – sako „Sodros“ Klientų aptarnavimo valdymo skyriaus vedėjas Evaldas Mikutis.

Jis pabrėžė, kad „Sodros“ skambučių centras dirba įprastai ir įprasto konsultacijos telefonu toliau teikiamos, tik ieškoma būdų, kad informacija pasiektų kuo daugiau žmonių

Svarbi naujovė – nuo ketvirtadienio gyventojai telefonu 1883 galės pateikti ir išmokų prašymus, tokius kaip ligos, motinystės, tėvystės, vaiko priežiūros, nedarbo, pensijos skyrimo ir kitus. Tiesa, ši paslauga bus skirta tik tiems, kurie negali naudotis paslaugomis internetu arba interneto ryšys neprieinamas.

Svarbu pažymėti, kad pateikus prašymą telefonu, pasibaigus karantino laikotarpiui, reikės per mėnesį „Sodrai“ pateikti popierinį prašymą.

Pagalba dirbantiems savarankiškaiVersli_rekomenduoja fb

Portalas VERSLI MAMA savo ruožtu primena, kad savarankiškai dirbantiems asmenims, kurie iki ekstremalios situacijos paskelbimo arba karantino mokėjo socialinio draudimo įmokas ne trumpiau nei 3 mėnesius per pastaruosius metus, bus mokama fiksuoto dydžio išmoka iš Garantinio fondo.

Išmokos dydis sieks einamųjų metų minimalių vartojimo poreikių dydžio sumą, tai yra 257 eurus per mėnesį. Išmoką bus galima gauti kreipiantis į Užimtumo tarnybą, tačiau ji nebus mokama tiems savarankiškai dirbusiems asmenims, kurie taip pat dirba pagal darbo sutartį.

***

Dėl COVID-19, visos su mokesčiais susijusios paslaugos yra teikiamos ir konsultacijos vyksta tik nuotoliniu būdu. Konsultacijas mokesčių klausimais gyventojai gali ją gauti paskambinę 1882 ar pateikę paklausimą elektroniniu būdu per Mano VMI. VMI paskelbė papildomą konsultantų telefonu sąrašą gyventojams ir įmonėms, pagal aptarnavimo teritorijas. Jį galima rasti VMI interneto svetainėje.

Visos „Sodros“ paslaugos teikiamos internetu prisijungus prie draudėjų paskyros www.sodra.lt/draudejui. Konsultacijas įmokų klausimais galima gauti telefonu 1883 arba pateikus elektroninę užklausą.

____________________________________________________________________

Taip pat skaitykite:

Valstybės pagalba savarankiškai dirbantiems, darbuotojams ir darbdaviams


Palikite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

0