Sumanėte imtis verslo, turite puikią idėją, su visais ja dalinatės, o jus ima ir sukritikuoja? Arba į puikų jūsų bendradarbiavimo pasiūlymą ar kvietimą atsako neigiamai? Kas jau kas, o kaunietė Lina Pakalniškienė iš „FM Group“, tinklinės rinkodaros versle dirbanti jau bene 10 metų, žino tokių atsakymų skonį.
Per tuos metus Lina ne tik susilaukė dviejų vaikų, bet ir užaugino savo verslo partnerių bei vartotojų būrį iki 4000. Šiandien, kai jos sukauptame patirties bagaže galima rasti dešimtis išklausytų seminarų, savo rankomis ir galva organizuotų renginių, ir netgi pirmąją edukacinę konferenciją „Aš – versli mama“ Kaune galima rasti, versli mama dalinasi patarimais, kaip išmokti su žmonėmis kalbėti taip, kad jie neatsakytų „ne“.
1. Pradėjote verslą, esate užsidegusi ir norite žaibiškai pasidalinti džiugiąja naujiena su savo aplinka? Žinokite, kad patys artimiausi jūsų rato žmonės greičiausiai bus ir patys didžiausi jūsų kritikai. Kadangi sukuosi tinklinės rinkodaros srityje, su tokia nuostata esu ne kartą susidūrusi. Aiškiai nežinodami, kas, kur ir kaip, bet norėdami apsaugoti jus nuo neteisingų sprendimų, artimieji (vyras, mama, tėtis, brolis arba sesė) gali prieštarauti jūsų veiklai. Apsiginkluokite kantrybe ir palengva pateikite jiems visą informaciją, o gal net ir verslo plano idėją. Atminkite, kad juos nuramins tik jūsų rezultatai ir nuoseklus tikslo siekimas. 🙂
2. Antrasis verslo naujo žingsnis – lėkti apie tai pasikalbėti pas savo artimiausias drauges ar draugus. Emocijų pagauta, norite pasidalinti tuo, ką jau nusprendėte daryti. Deja, dažniausiai toks dalinimasis baigiasi dar vienu pavojumi: gali būti, kad jūsų draugė (-as) jau kažką yra girdėjusi apie tokio tipo veiklą, kompaniją ar produktą. Dažniausiai tokie žmonės būna prastoki patarėjai ir padaro juodą darbą – jus suklaidina, pateikdami paviršutinišką ar tik iš nuogirdų turimą informaciją. O jeigu ryžtatės savąją verslo idėją aptarinėti didesnėje draugų grupėje – tai dar blogiau, nes sulaukiate dar daugiau nuomonių. Vis dėlto jei draugų nuomonė jums labai svarbi ir norite juos įtraukti į savo veiklą, būkite gudrios: draugų susibūrimuose nepasakokite nieko išsamiai, geriau su kiekvienu jų susitikinėkite atskirai.
3. Prašykite nuomonės, patarimo arba pagalbos. Kai į žmogų kas nors kreipiasi patarimo ir nuomonės, dažniausiai jis pasijunta labai svarbus ir, aišku, sutinka padėti. Jei pasirinktoje verslo srityje pati dar esate naujokė, o jūsų nuomonės jau teiraujasi, veskite interesantą pas jam rūpimos veiklos specialistą, patirties turintį partnerį, kartu su juo dalyvaukite renginiuose ir prezentacijose, kuriose tas žmogus galėtų gauti tikslios informacijos ir kvalifikuotą konsultaciją.
4. Jei jau pradėjote verslą, tai ir reprezentuokite save kaip verslininkė ar tos srities specialistė. Juk visi žino: pagal išvaizdą sutinka – pagal protą palydi. Išvaizda turi būti tvarkinga, elegantiška, neiššaukianti, atitinkanti veiklos pobūdį. Visada, prieš išeidamos iš namų, pasižiūrėkite į veidrodį ir paklauskite savęs: ar su tuo žmogumi, kurį matau veidrodyje, susitikčiau, imčiausi projektų, veiklos? Jei taip – tai pirmyn!!! Bet žinokite, kad išvaizda – dar ne viskas. Labai svarbu ir tai, kas dedasi jūsų viduje, koks tądien jūsų nusiteikimas, ar jaučiatės nugalėtoja, pozityvi, ar veide žydi šypsena. Atminkite, kad tai, kas nematoma, yra jaučiama. Jei netikite ir abejojate savo veikla, nepasitikite savimi, žmonės tai pajus.
5. Tuomet susitvarkykite ir šitą savo asmeninio verslo dalį: kuo greičiau išanalizuokite, kas jus pačią stabdo. Parenkite arba susirinkite kuo daugiau informacijos apie veiklą ar produktą, kurį pristatote, tapkite savo produkto produktu. Reprezentuokite savo verslą, kalbėkite žmonėms apie tai, kas jus motyvavo imtis būtent tokios veiklos, kas jums labiausiai patiko ar įkvėpė, ir tuomet jie tikės jumis. Kalbėkite tiktai teisybę!!!
6. Žmonėms ne mažiau svarbu ir Jūsų išorinis įvaizdis, t. y. kaip save pateikiate feisbuke ar kokiame kitame socialiniame tinkle. Dabar tokie laikai, kad vos tik susipažinę su nauju žmogumi, imame internete apie jį ieškoti informacijos, žiūrėti jo nuotraukas, vertinti, ką jos apie tą žmogų sako. Jei save reprezentuojate kaip vienos ar kitos srities atstovę, tai turi atspindėti ir viešoje erdvėje pateikiamos Jūsų nuotraukos, pasisakymai ar pasidalinimai. Pasistenkite, kad internetinė paieškos sistema rastų ne kadrus iš vakarėlių ar šiaip nieko nesakančią informaciją, o tai, kas atspindi ir išreiškia jūsų asmenybę.
7. Susitikę seniai matytą draugą (-ę), pasidomėkite, kuo jis ar ji gyvena, ką veikia. Tuomet tokio pat klausimo sulauksite ir Jūs. Štai tada ir galite trumpai ir konkrečiai papasakoti, kuo verčiatės. Tiesa, labai svarbu, kokiais žodžiais ir kokiam žmogui pasakosite apie savo verslą. Jei, pavyzdžiui, jūsų verslas susijęs su tinklinės rinkodaros principais, o sutikta draugė šiuo metu augina vaikus, siūlyčiau sakyti, kad konsultuojate / mokote jaunas mamas, kaip papildomai užsidirbti auginant vaikus. Jei jūsų pašnekovas veiklus, tuomet papasakokite, kad kuruojate įvairius projektus ir ieškote jiems tinkamų partnerių. Galite paklausti ir netiesiogiai, ar sutiktasis savo aplinkoje pažįsta tokių žmonių, kurie turėtų tokiai veiklai tinkamų savybių ar gebėjimų ir norėtų papildomos ar pastovios veiklos.
8. Pirmasis susitikimas – tai tik pretekstas tolimesniam jūsų bendravimui. Pakvieskite kartu praleisti laiką, išgerkite kavos. Ne visus žmones iš karto sudominsite savo veikla. Žmonės eina paskui žmogų, asmenybę. Tiesiog kartais tam, kad žmogus Jumis patikėtų, reikia duoti laiko draugystei užsimegzti, pajusti, ko jis nori, apie ką kalba ir tik tada pasiūlyti bendradarbiauti.
Получай приз says:
BtmtkJ87JKT