Korekcinių apatinių verslas dvynėms – kaip kūryba

Verslios sesės dvynės Anželika ir Oksana elektroninę drabužių parduotuvę elady.lt sukūrė prieš 3,5 metų. Pirmuosius dvejus metus į verslą investuodavusios visą pelną, trečiaisiais ne tik lengviau atsikvėpė, bet ir ryžosi plėtrai: Vilniaus centre atidarė saloną, o internete – naują, sportui skirtų korekcinių apatinių erdvę www.waisttrainer.lt.  

Vienodos kaip du vandens lašai seserys mintį imtis verslo sako puoselėjusios seniai. Nuo pat mažumės mačiusioms, kaip nuosavame versle sukasi tėtis, ir pagal išgales jam padėdavusioms dvynėms verslumas tarsi savaime įaugo į gyvenimą. Pasak jų, užaugus tokia dvasia, nešokiruoja suvokimas, kad verslininkui jo veikla yra pomėgis, kuriam skiriama kiekviena laisva minutė.

Vienodi mokslai – privalumas

Nors identiškos dvynės, kaip ir dera suaugusioms moterims, jau nesirengia vienodai, skvarbi žurnalistinė akis veiduose skirtumų vis tiek neįžiūri. Anželika, kuriai verslo tandeme patikėta bendrauti su klientais, man pasirodo tylesnė, nors sesės tvirtina, kad yra kaip tik atvirkščiai: gyvenime Anželika aktyvesnė už Oksaną. Tačiau šįkart Oksana, daugiau laiko praleidžianti prie įmonės dokumentų, kol namie auga pustrečių metų sūnus, kalbesnė ir noriai vedžioja po jųdviejų verslo užkulisius.

Abi sesės baigusios tuos pačius mokslus: kartu krimto buhalterinę apskaitą kolegijoje ir tarptautinę ekonomiką universitete, o kol studijavo, abi spėjo paragauti ir darbo už prekystalio duonos. Į verslą tvirtina pasukusios todėl, kad vien sausų skaičių neužtekę – išradingoms sieloms norėjosi kūrybos. Tai, ką veikia dabar, pasak dvynių, skatina jas ieškoti nenutiražuotų sprendimų ir mokytis naujovių.

Verslas mums yra ne pinigų kalimas, o daugiau kūrybinis procesas, savęs pažinimas, nuolatinis mokymasis, – apibendrina Anželika ir Oksana. – Motyvaciją palaiko tai, kad daug ką naujo sužinome, ir tai labai skatina veikti.

Įgytas vienodas išsilavinimas, anot verslių mamų, kuriant el. parduotuvę joms labai padėjo: abiem nuo pat pradžių buvo aišku, kaip steigti įmonę ir tvarkyti buhalteriją, nekamavo nežinomybė dėl mokesčių ir apskaitos subtilybių. Sunkiau esą buvo nebent su pinigais: pirmuosius dvejus metus, kol stigo apyvartinių lėšų, į verslo mašinos baką tekdavo supilti visą uždarbį, nepasiliekant nieko sau. Tačiau minčių atsisakyti el. parduotuvės dvynės tikina niekada neturėjusios, nes kūrybinis verslo procesas joms leidžia save realizuoti ir įvairiuose kituose amplua: pavyzdžiui, padirbėti fotografe, modeliu, dizainere ar reklamos kūrėja.

Verslių mamų vaikai greičiau suauga

Dviese suktis versle gerai: kai viena išvažiuoja ar suserga, kita viską perima ir nereikia baimintis, kad viskas sustos. „Mes labai pasitikime viena kita, žinome, kad kiekviena iš mūsų tikrai 100 proc. padarys viską nuo–iki ir gerai“, – pasikeisdamos porina sesės. Svarsto, kad su draugais kartu verslauti būtų sunkiau: prireikus daugiau padirbėti, svetimų pasidarytų gaila, o ir pasakyti, kad suklydo – kažkaip nejauku. „O mes tarpusavyje baramės, pykstamės, paskui vėl šypsomės – visko būna“, – neslepia temperamentingos dvynės, rimtu reikalu viena kitai skambinančios net vidurnaktį.

Dalykiškumas, nuoseklumas ir užsispyrimas – tokius tris pagrindinius dvynių bruožus patyliukais įvardiju sau, klausydama Oksanos pasakojimo, kaip sutvarkiusi įmonės balansą ir palikusi Anželikai visą sąrašą rekomendacijų, išvažiavo tiesiai į gimdymo namus. Nors apie pirmąjį vaiko auginimo pusmetį jauna mama kalba kaip apie sunkų, sako, kad būtent verslas jai padėjo domėtis šiuo tuo daugiau, nei vien sauskelnės ar košės – kai jauti konkurentų spaudimą, pramogai renkiesi ne knygą ar filmą, o literatūrą apie finansus ar korekcinius apatinius.

Paskui situacija apvirto aukštyn kojomis: Oksanai tapus mama, kurį laiką visus elady.lt reikalus tvarkiusi Anželika pati netikėtai atsidūrė ant operacinio stalo. Ir tada, natūralu, ją prie el. parduotuvės prekystalio pakeitė sesuo. Dabar, kai sveikata jau  grįžusi ir akys vėl spindi džiaugsmu, dvynės svarsto, kad būtent verslas buvo tas variklis, kuris skatino Anželiką judėti į priekį ir kovoti su laikinai užklupusiomis negalėmis. Po chirurginio įsikišimo sušlubavusi atmintis neprisiminė net raidžių, tad teko iš naujo mokytis skaityti ir rašyti. Tačiau užsispyrusi Anželika susidorojo – pirmąjį tekstą svetainei parašė po operacijos praėjus vos mėnesiui.

Kitais požiūriais buvimas identiškomis dvynėmis, pasak pašnekovių, versle nei padeda, nei trukdo; nebent atkreipia daugiau pirkėjų dėmesio mugėse, mat iškart pasiūlo temą pokalbiui. Dabar vienintelis žmogus, akimirksniu atskiriantis, kuri sesuo yra jo mama, – pustrečių metukų Oksanos sūnus. „Toks jau visai didelis, savarankiškas“, – šypsosi versli dvynė, ir mes visos trys sutariame, kad užsiėmusių mamų vaikai greičiau suauga.

Verslo kryptis – apatiniai

Pusketvirtų metų gyvuojančiai elady.lt savosios nišos teko gerai paieškoti. Iš pradžių atidariusios nėštukių drabužių el. parduotuvę ir sulaukusios anšlago, į rinką ėmus plūsti stambiesiems pigios aprangos tinklams, dvynės pajuto lėtėjant verslo apsukas. Stengdamosi išlaikyti turimas pozicijas, įkūrė naują, apatinių drabužių parduotuvę. Apatiniai ėjo gerai, tad nusprendė koncentruotis būtent į juos.

Konkurencingos esame todėl, kad mūsų parduotuvės asortimentui būdingas puikus kokybės ir kainos santykis. Didieji prekybos tinklai perka gaminius iš didmenininkų, o mes – tiesiai iš gamintojų. Be to, konkurentai galimai daugiau išleidžia darbuotojų atlyginimams, o mudvi sukamės tik dviese.

Nors Lietuvoje konkurentų jau netrūksta, elady.lt pranašumą išlaiko kryptingumu: maža ir labai specializuota parduotuvė prekiauja daugiausia apatiniu liekninamuoju trikotažu moterims; palaidinukės, glaustinukės ir naktiniai sudaro mažą asortimento dalį. Parduodamus gaminius dvynės visada išbando pačios. Būna, kad pasiūlytus tiekėjų modelius atmeta arba, pasibaigus prekių atsargoms, daugiau nebeužsakinėja, o kas pačioms labai tinka ir patinka – dargi papildomai pareklamuoja.

Iš elektroninės erdvės persikelti į fizinę parduotuvę sostinės Pamėnkalnio g. 5 dvynės nusprendė atsižvelgdamos į pirkėjų norą korekcinius apatinius pasimatuoti, pačiupinėti, pamatyti gyvai. Trečią mėnesį veikiančią parduotuvę Anželika ir Oksana vadina „visai nieko bandymu“, nes sako pastebėjusios, kad jei jau pirkėjas užsuka, jis 100 proc. išeina ką nors įsigijęs.

Spontaniškai imtis verslo nusprendusios dvynės pasakoja per vakarą susiradusios tiekėjus, per kitą – suformavusios asortimentą. „Pas mus viskas vyksta greitai: sugalvojom ir darom“, – juokiasi ir atskleidžia ką tik atidariusios dar vieną el. parduotuvę, skirtą korekciniams sporto drabužiams. „Galbūt tai ir yra didžiausia mūsų verslo sėkmės paslaptis – kuo daugiau daryti praktiškai, – sutartinai pabrėžia. – Jeigu ir buvo kokių nesėkmių, jas priėmėme kaip patirtį, o patirtis turėtų būti visokia.“

Dar po kelerių metų verslios dvynės norėtų su panašiomis el. parduotuvėmis įeiti į kaimyninių šalių rinką. Esą norėjo padaryti tai anksčiau, bet koją pakišo Anželikos liga ir paprasčiausiai pritrūko laiko.

Anželikos ir Oksanos patarimai verslo pradinukėms

  • Nebijoti veikti – netgi su mažomis investicijomis galima po trupučiuką kurti. Juk dažniausiai būna taip: arba turi laiko, arba pinigų. Jeigu turi laiko, vadinasi, pati gali tvarkyti buhalteriją, nagrinėti įstatymus, atidaryti įmonę, pati susikurti el. parduotuvę, klausytis nemokamų internetinių seminarų. Jei turi pinigų – visas šias paslaugas tiesiog nusiperki.
  • Nesibaidyti jokio darbo. „Mes pačios darome viską, nebijome tokių atseit nelabai prestižinių darbų. Taupome pinigėlius“, – trumpai paaiškina. Juolab kad darydama pati, pamatai, ką galima padaryti kitaip, pigiau, geriau.
  • Skaityti kuo daugiau tikslinės informacijos ir domėtis pasirinkta verslo sritimi.
  • Turėti laiko ir noro. Nes jeigu neturi noro, tai pritrūksta ir laiko – verslą vis atidėlioji, kol galiausiai idėją išvis užmeti.
  • Ieškoti aplinkos palaikymo ir nusiteikti, kad žinią apie verslą draugai veikiausiai sutiks skeptiškai:  „Sužinoję, kad ėmėmės verslo, iš pradžių visi nutilo: vos keli išsakė palaikymą ir palinkėjo sėkmės. Likusieji ilgą laiką tarsi stebėjo, ką ir kaip mes darysime, ir tik pastaruoju metu ėmė dažniau teirautis, kaip sekasi“.

Portale verslimama.lt skelbtą elady.lt konkursą laimėjo Gintarė Pritulskaitė, komentaruose po straipsniu nurodžiusi, kad svajoja apie korekcinius šortukus aukštu liemeniu „Vanessa“. Sveikiname laimėtoją – prizo steigėjos susisieks su Jumis asmeniškai!


Palikite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.