Verslių mamų duetai: įmones valdo bendrai, bet artimų draugysčių vengia

Dviese eiti į verslą, ypač, jei neturi patirties, – drąsiau. Tačiau nusprendus dirbti duetu, atrodytų, kyla moteriškam kolektyvui būdingų ydų pavojus: įsivelti į bergždžius pašnekesius apie vaikus ir vyrus, pasiduoti grožio procedūrų ar pirkinių aistrai, galų gale – rimtai susipykti, nesutapus požiūriams į bendrą veiklą. Apklausėme keturias verslias mamas, kurios kartu su partnerėmis verslą valdo 5–7 metus, ir visos jos, tarsi susitarusios, tvirtino, kad kelyje į sėkmę svarbu sutartinai siekti bendro tikslo, aiškiai pasiskirstyti užduotis ir… nebūti draugėmis!

Vilniuje veikiančios mokymų ir renginių organizavimo bendrovės „Kompetencijų vystymo centras“ akcininkės Asta Pliaukštienė ir Diana Jucevičienė – versle jau 5 metai kartu. Prieš tai abi dirbo samdomomis darbuotojomis toje pat darbovietėje. Būtent ši patirtis moterims padėjo pajusti tarpusavio panašumą ir parodė, kad į daug ką jųdviejų požiūris sutampa. „Tačiau mūsų verslas išaugo ne iš asmeninės draugystės, – skuba pabrėžti Asta. – Tiesiog išaiškėjo, kad vadovaujamės tokiomis pat vertybėmis, kurias laikau vienu iš pamatinių dalykų, būtinų dviese einant į verslą“.

„Turbūt vyrai į verslo partnerius renkasi vyrus, o moterys – moteris tiesiog natūraliai, nes taip jiems lengviau vieniems kitus suprasti“, – svarsto Diana. Pasak jos, svarbiausia išsikelti ir apsibrėžti bendrus tikslus, nes jei abi savininkės kiekviena stengsis tempti įmonę į savo pusę, judėti priekin nepavyks.

Ne mažiau svarbu – pasidalinti darbais tarpusavyje ir gerbti viena kitos skirtumus. O abi pašnekovės sutartinai tvirtina esančios gana skirtingos. Sako, kartais ir pasiginčija, ir aštresnėmis įžvalgomis pasidalija, bet pakeisti viena kitos nuomonės tikrai nesistengia.

Galbūt sėkmingo verslo gyvavimo priežastis ir yra ta, kad į tarpusavio santykius neįpiname moteriškų dalykų, – svarsto Diana. – Namai yra namai, tavo aplinka yra tavo aplinka, darbas yra darbas. Jeigu turi tikslą ir to tikslo link reikia eiti įsispyrus, o giminaitis ar geras draugas simuliuoja, tarsi ir nemandagu jiems pasakyti, kad jų indėlis tavęs netenkina. Tada gali būti labai sunku siekti rezultato. Tačiau versle nėra vietos minkštumui, nes jei būsi minkštas, nejudėsi į priekį.

Anot šių mamų, per abi auginančių 5 vaikus, jųdviejų šeimos nariai vieni su kitais pažįstami, „bet tiek laiko, kad jį leistume kartu, neturime“.

„Geradariai“ blogą ūpą palieka namie

Kaunietė Rūta Vitkevičienė – viena iš trijų akcininkų, valdančių 5 metus gyvuojančią leidybos, reklamos ir renginių organizavimo UAB „Geradariai“. Be akcininko vyro, jų trijulėje yra dar viena moteris – Irma Pikienė. Kaip ir vilnietės Asta bei Diana, Rūta su Irma į verslą taip pat pasuko iš samdomo darbo: po poros metų, praleistų kartu, nusprendė, kad reikia jungtis ir imtis nuosavos veiklos.

„Pirminė mano mintis buvo „jokių draugių“, t. y. tokių, su kuriomis sieja artimesni santykiai, – tvirtina Rūta. – Su Irma mus iki tol siejo daugiau dalykiniai ryšiai, ir per šiuos 5 bendro verslo metus jų ribos neperžengėme, išlaikėme atstumą. Labai padeda ir tai, kad esame visiškai skirtingos: ji daugiau šeimos moteris, labiau mama, o aš – mažiau mama. Be to, iš karto aiškiai pasiskirstėme darbus: ji labiau kūrybos, o aš – labiau skaičių žmogus. Mudviejų asmeninės savybės ir darbiniai įgūdžiai skirtingi, bet viena kitą papildome.“

Nepaisant tokio griežto atsiribojimo, moterys tvirtina tarpusavyje bendraujančios nuoširdžiai, šiltai, aptariančios savaitgalius, pasikalbančios apie šeimas ir vaikus. „Bet per daug neišsiplečiame, tikrai nedraugaujame šeimomis ir po darbo tarpusavyje nebendraujame – tikriausiai tai ir gelbsti mūsų duetą versle nuo pykčių ar nesutarimų“, – svarsto Rūta. Pasak jos, jei prastą dieną kuriai nors iš akcininkių nėra ūpo, ji verčiau lieka namie, negu nešasi problemas ir blogas emocijas į darbo vietą.

Žarijų vakarėliai – įtampos burbulams sprogdinti

Kompanijos „FM Group“ verslo partnerė Lina Pakalniškienė – ne tik mama savo dviem vaikams, bet ir 4000 žmonių grupės lyderė. Tiesa, tų grupės moterų, su kuriomis tenka bendrauti tiesiogiai, yra gal dešimt, tačiau jos visos – skirtingos, ir su kiekviena reikia rasti skirtingą bendravimo raktą. „Kadangi mūsų versle žmogų pažįsti šiek tiek kitaip, leidi santykiui daugiau asmeniškumo, man, kaip visos grupės lyderei, tenka nelengva užduotis išlaikyti ribą tarp asmeninio ir dalykinio pasaulio“, – sako tinklinės rinkodaros versle apie 10 metų dirbanti Lina.

Kita Liną supančių moterų grupė – šio verslo senbuvės, pasiekusios gerų rezultatų ne tik Lietuvos, bet ir Europos mastu. Jų bendravimas vėl kitoks, susitikimai griežtai skirstomi į darbo ir asmeninius. Kai planuojami, tvarkomi ir organizuojami dalykiniai reikalai, asmeniniams santykiams natūraliai lieka mažiau laiko.

„Tačiau jeigu kažkuri pajuntame, kad jau kyla burbulai (nes jų visada vienur ar kitur kyla), darome atskirą Žarijų vakarėlį – renkamės pas vieną iš kolegių į pirtį ir ten moteriškai išsikalbame. Tie išsikalbėjimai mus vėl apjungia bendram darbui“, – moteriško kolektyvo paslaptimis dalijasi pašnekovė.

Kaip ir klasikiniame versle,  taip ir daugiapakopėje rinkodaroje, pasak Linos, svarbu išlaikyti bendrą visų kartu verslaujančių moterų viziją ir tikslo suvokimą. Be to, atėjusi į šį verslą moteris gauna daug stimulo asmeniniam augimui ir motyvacijai, susiduria su verslo kūrimo iššūkiais ir sunkumais, todėl lyderiams svarbu išlaikyti vedančiosios grandies liniją. Taigi, savotiška buferinė zona, sauganti nuo moteriškų emocijų įsileidimo per giliai, tiesiog būtina.

„Šiame versle vienas esi ne karys – čia veikia tik komandinis darbas, – pabrėžia Lina. – Mano 7 metų patirtis šioje ir dar kelerių metų patirtis kitoje kompanijoje leidžia išlaikyti diplomatiją ir nuosaikią bendravimo ribą. Jeigu kyla trinties, konfliktinių situacijų, svarbiausia yra leisti moterims išsikalbėti. Tikriausiai todėl visiško trinktelėjimo durimis ir pasitraukimo iš verslo mano praktikoje dar nebuvo“.

Kad jūsų duetas versle skambėtų:

  1. Vertybės versle privalo sutapti, o kompetencijos – skirtis;
  2. NE artimai draugystei, TAIP – atskiriems socialiniams gyvenimams;
  3. Darbus ir užduotis būtina aiškiai pasiskirstyti, sudėtingus klausimus – atvirai ir konstruktyviai aptarti;
  4. Blogą ūpą verčiau palikti namie, negu neštis į darbą.

Dar daugiau įžvalgų, patirčių ir patarimų vaikus auginančių verslininkių kovo 5 d. laukia Kaune rengiamoje edukacinėje konferencijoje „Aš – versli mama“. Prisijunk prie tų, kurios žino, kaip auginant vaikus augti pačiai!  Registracija vyksta čia


Palikite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.