Aktualu

Kaip verslas internete padeda iš krizės išspausti naudos

Print Friendly, PDF & Email

Stojus karantinui, įprasti verslo modeliai nebeveikia. Verslui tenka greitai persidėlioti procesus ir išnaudoti alternatyvius kanalus. Ekspertai sako, kad šiems pokyčiams turime visas sąlygas – svarbu veikti dabar ir pasinaudoti krize, nes verslas internete klestėte klesti.

Nenuostabu, kad fizinėms parduotuvėms uždarant savo duris mažiausiai kelioms savaitėms, rinkos dalyviai gręžiasi į el. prekybą. Dabar ji atrodo ne tik efektyviausias, bet daugeliu atvejų – ir vienintelis prekybos kanalas.

Akivaizdus to ženklas – internetinės prekybos milžinė Amazon plečia savo pajėgumus ir artimiausiu metu ketina pasamdyti papildomus 100 000 darbuotojų bei skirti papildomus 350 mln. USD valandiniam atlyginimui didinti.

Labai panaši situacija regima ir Lietuvoje: el. prekybos platforma Pigu planuoja priimti kelias dešimtis papildomų darbuotojų, siekdama susitvarkyti su išaugusiu užsakymų srautu.

Verslai, kurie strategiškai ir nuosekliai investavo į savo internetinės prekybos kanalus, šiandien gali greičiau ir efektyviau juos išnaudoti bei mušti visus ligšiolinius prekybos rekordus. Tiesa, ne visi turi reikiamą rezervą ir galimybę išplėsti savo el. prekybos apimtis vos spragtelėjus pirštais.

Iki šiol Lietuvoje vyravo požiūris, jog el. prekyba yra tik investicijų biudžeto eilutė. Force majeure sukeltos aplinkybės parodė, jog investicijos į e-prekybą yra kiekvieno verslo higiena, be kurios išgyventi gali būti sunku ar netgi neįmanoma.

Paskelbus ekstremalią situaciją Lietuvoje, o po to ir karantiną, verslumą bei eksportą skatinanti agentūra VšĮ „Versli Lietuva“ sulaukė daugybės užklausų, kaip perkelti savo verslą į elektroninę erdvę.

„Dabartinėje situacijoje verslas atsigręžia į elektroninę prekybą, tačiau supranta, kad tam neturi reikiamų įrankių ir įgūdžių. Vieni geba greitai persiorientuoti ir pradėti savo veiklą vystyti nauju būdu, kiti – nežino nuo ko pradėti, net neturi idėjos, kaip pakeisti savo verslo modelį, kad jis sėkmingai veiktų internete“, – šiuo metu Lietuvos verslui itin aktualią problemą pristato Daina Kleponė, VšĮ „Versli Lietuva“ generalinė direktorė.

Pasinaudokite VERSLI MAMA partnerių pasiūlymu, ir jūsų banerinė reklama bus rodoma daugiau kaip 100 populiarių svetainių Lietuvoje bei pasieks daugiau kaip 1 mln. vartotojų kas dieną

Anot Ekonomikos ir inovacijų viceministro Elijaus Čivilio, ši krizė yra transformacijos laikotarpis. „Tai – kaip cunamis, nušluosiantis visus verslus, kurie nebus linkę prisitaikyti prie alternatyvių galimybių. Ir verslas šiandien susiduria su dvigubu iššūkiu – kaip sukurti paklausą naujuose kanaluose ir kaip išlaikyti savo vartotoją“, – sako jis.

Krizė privers keistis ne tik verslus, bet ir vartotojus. Dabartiniai apribojimai ir iššūkiai visą visuomenę perkels į aukštesnį skaitmenizacijos lygį, jie skatins išmokti naujų dalykų ir į kasdienybę įsileisti vis daugiau inovatyvių sprendimų. Pasibaigus krizei, vartotojų elgsena bus pasikeitusi – išmokti nauji dalykai taps įprasti, o atrastos alternatyvos prigis, bus naudojamos ir toliau.

Elektroninė parduotuvė – per vieną dieną

Naujųjų technologijų sritis yra pažengusi labai toli, todėl tradiciniam verslui gali pasiūlyti daug galimybių, kaip skaitmenizuotis ir greitai persikelti į virtualią erdvę.

Mindaugas Ubartas, Lietuvos informacinių ir ryšių technologijų asociacijos „Infobalt“ vadovas, sako, kad internetinę parduotuvę galima susikurti ir per vieną dieną.

Dabar yra labai daug lietuviškų ir užsienio platformų, kuriose savo tinklapį galima susikuri greitai bei gana pigiai – kaina svyruoja nuo 5 iki 15 eurų per mėnesį. Tam tikros platformos siūlo jau iš anksto elektroninei prekybai integruotus funkcionalumus – pristatymo, atsiskaitymo galimybes.

Renkantis platformą, svarbu iš anksto žinoti, kokia rinka yra aktuali. Jei galvojama apie užsienio prekybą, tada geriausia rinktis užsienio platformą, kurioje būtų integruoti tarptautiniai atsiskaitymo būdai. Jei orientuojamasi į Lietuvos rinką, tuomet labiau tinka tos platformos, kurios yra susietos su mūsų šalies bankais.

Nuosava ar jau gatava?

Dalis verslų jau iki šiol sėkmingai prekiavo tarptautinėse elektroninėse prekyvietėse (angl. marketplaces), tokiose kaip „Amazon“, „eBay“ ir pan. Dabartiniu laikotarpiu šie verslai patiria didelį augimą. Tačiau ar tai yra patrauklus pardavimo kanalas tiems, kurie tik pradeda elektroninę komerciją?

Prekyba per jau visiems gerai žinomą elektroninę prekyvietę, kuri yra patikima ir subūrusi savo vartotojus, dažnai gali būti greitesnė bei efektyvesnė, nei individuali elektroninė parduotuvė. Tačiau dabar situacija yra labiau komplikuota – dėl didelės tokių platformų paklausos išaugo jų užimtumas, tapo ribojamas prekių priėmimas į sandėlius. Pradedantiems nuo nulio prekes užsakovams reikėtų pristatyti patiems, o tai sulėtintų pristatymo greitį ir padidintų išlaidas.

Pasak elektroninės komercijos konsultanto Vytauto Vorobjovo, kartais verslui yra tinkamos ir paprastesnės priemonės, leidžiančios labai greitai pasiekti savo vartotoją. Jis pataria pagalvoti apie tokius kanalus kaip skelbimų puslapiai, forumai, įvairios grupės socialiniuose tinkluose – būti ten, kur yra vartotojas.

Pasinaudokite VERSLI MAMA partnerių pasiūlymu, ir jūsų banerinė reklama bus rodoma daugiau kaip 100 populiarių svetainių Lietuvoje bei pasieks daugiau kaip 1 mln. vartotojų kas dieną

Kaip pranešti vartotojui

Turėti elektroninę parduotuvę neužtenka – svarbu, kad vartotojai apie ją žinotų ir per ją pirktų. Vienas iššūkis – suprasti, kas yra verslo tikslinė auditorija, kitas – kaip ją pasiekti internetu ir kokias reklamos priemones pasirinkti.

Remigijus Kuliešius, skaitmeninės rinkodaros įmonės „Raibec“ vadovas, „Verslios Lietuvos“ Verslo mentorių tinklo mentorius, sako, kad reklamos priemonės labai priklauso nuo verslo specifikos. Tačiau kiekviena įmonė, visų pirma, turi išsigryninti savo verslo procesus, išsiskirti savo konkurencinį pranašumą ir susidėlioti vieningą komunikacijos bei rinkodaros strategiją, kurią būtų galima pamatuoti.

Didelė klaida, kai verslas pradeda naudoti daug ir įvairių reklamos ar viešinimo priemonių. Tokiu atveju sunku įgyvendinti ilgalaikius tikslus ir nuosekliai auginti verslą. Tarkime, jei vartotojai jau žino apie produktą, jo ieško, tuomet svarbiausios yra tokios reklamos priemonės, kurios padės greičiau jį surasti. Jei produktas dažniausiai perkamas pasikliaujant emocijomis, veikia kiti reklamos kanalai, galintys sužadinti vartotojo norą pirkti.

Anot jo, dabar yra geras laikas stiprinti rinkodarą ir komunikaciją, kadangi per krizę tam tikri verslai, kurie užėmė didelę informacinio lauko dalį, stabdo arba mažina savo reklamos kampanijas. Tai lemia mažėjančias kainas įvairiuose reklamos kanaluose. Platesnės galimybės atsiveria naujiems verslams ir tiems, kurie persikelia į elektroninę erdvę.

Ekspertų pokalbio „Koronaviruso galimybės verslui internete: pasitark su ekspertais“ tiesioginės transliacijos įrašą rasite čia.

Specialus pasiūlymas tinklaveikietėms Versli_rekomenduoja fb

Draugą nelaimėje pažinsi, sako sena lietuvių liaudies patarlė. Tad ir portalo VERSLI MAMA komanda šiuo sudėtingu metu tiesia pagalbos ranką savo tinklaveikos narių smulkiajam verslui.

Idėja labai paprasta – už gan simbolinius pinigus siūlome transliuoti labai didelius skaitmeninės reklamos parodymų kiekius mūsų partnerių tinkle. Pabrėžiame, kad tai nėra Facebook arba Google reklama! Parengėme 3 standartinius paketus, tačiau jeigu ir jie atrodytų netenkinantys poreikių, visada esame pasirengę aptarti individualius sprendimus.

„Kalbant tarp mūsų, reklamos inventorius yra labai labai išsipūtęs, padidėjęs bent 50 proc., todėl jo užpildyti aukcionine reklama nelabai įmanoma. Todėl manome, kad už simbolinį mokestį jį verta užpildyti papildomų užsakovų reklama“, – motyvus, atvedusius prie tokio pasiūlymo, dėsto Povilas Goberis, portalo VERSLI MAMA IT  koordinatorius.

Pasak Povilo, šis pasiūlymas ypač aktualus toms, kurių verslas susijęs su grožio, sveikatinimo, maitinimo paslaugomis. Įvedus griežtus karantino apribojimus, daugelio šių paslaugų nebeįmanoma teikti tiesiogiai. Tačiau visada galima rasti kūrybiškų būdų, kaip išlaikyti klientus, iki krizė baigsis.

„Jeigu jūsų klientai nebegali pas jus atvykti, nepraleiskite progos užmegzti naujus kontaktus, padidinti savo žinomumą arba konsultuoti nuotoliniu būdu pasiekiamus potencialius klientus“, – ragina nenusiminti Povilas.

Pasiūlymas reiškia, kad verslo banerinė reklama bus rodoma daugiau kaip 100 populiarių svetainių Lietuvoje ir pasieks daugiau kaip 1 mln. vartotojų kas dieną. Portalo VERSLI MAMA tinklaveikos narės šiai kampanijai gali panaudoti jau turimus banerius, skelbiamus mūsų portale, arba kreiptis dėl naujų sukūrimo už simbolinį mokestį.

Konkretūs pasiūlymai visas tinklaveikos nares jau netrukus pasieks el. paštu.

KAIP TAPTI PORTALO VERSLI MAMA DRAUGĖMIS IR TINKLAVEIKOS NARĖMIS

VMVA final video_versli mama

Rekomendacijos prekybininkams

Priminsime, kad Sveikatos apsaugos ministerija parengė rekomendacijas prekybininkams, vykdantiems veiklą paskelbto karantino metu. Kol šalyje galioja karantinas, prekybą fizinėse parduotuvėse gali vykdyti maisto, veterinarijos, vaistinių, optikos prekių ir ortopedijos techninių priemonių pardavėjai. Kitos prekybos vietos karantino metu turėtų laikinai sustabdyti savo veiklą fizinėse parduotuvėse. Turgavietėse galima prekiauti tik maisto produktais.

Svarbu žinoti, kad internetinė prekyba nėra ribojama, jeigu prekes pristato kurjeris arba klientas jas atsiima prekių atsiėmimo punktuose. Perduodant klientams prekes reikėtų kiek įmanoma vengti artimo kontakto, dezinfekuoti rankas.

Prekybininkams rekomenduojama stengtis, kad savitarnos skyriuose parduodami maisto produktai būtų maksimaliai apsaugoti nuo galimos taršos: sufasuoti, įvynioti į maistinę plėvelę ar sudėti į maišelius ir pan. Taip pat būtina užtikrinti, kad šiuose skyriuose būtų pakankamai įrankių, vienkartinių pirštinių, paviršiai būtų dažnai valomi. Jeigu nėra galimybių užtikrinti tinkamų higienos sąlygų, maisto produktai turėtų būti parduodami tik tinkamai juos supakavus.

Prekybininkams, prekiaujantiems fizinėse parduotuvėse, rekomenduojama susilaikyti nuo prekybą skatinančių priemonių, tokių kaip akcijos, išpardavimai, degustacijos ir pan.

Visose parduotuvėse privaloma užtikrinti tinkamas higienos sąlygas ir kaip įmanoma mažinti klientų tarpusavio kontaktą. Klientams turi būti pateikiama informacija apie higienos laikymosi būtinybę, skatinama laikytis didesnio atstumo. O darbuotojams turi būti sudarytos sąlygos periodiškai plauti rankas ar jas dezinfekuoti.

Griežtai draudžiama fizinėse parduotuvėse dirbti tiems darbuotojams, kuriems turi būti taikoma izoliacija arba jiems pasireiškia bet kokie peršalimo ligų simptomai, išskyrus atvejus, kai jie dirba nuotoliniu būdu.

Visas rekomendacijas prekybininkams rasite čia

________________________________________________________________________________

Taip pat skaitykite:

VMI ir „Sodra“ pagalba verslui, nukentėjusiam nuo COVID-19

  1. Tai kad says:

    Tai kad ir be krizės jau beveik viskas į internetą keliasi, jau net galima internetu išsikviest ir autoremontą į namus, smulkius remonto darbus padaro dabar, po kiek laiko ir variklius pradės tvarkyt atvažiavę į namus, užteks internetu užpildyt paraišką. Visos naujienos internete, knygas galima skaityt internete, visa reklama internete, įmonių ir verslų, kurie neturi savo internetinių svetainių, irgi mažėja

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.