Pinigai

Komunikacijos cukrus ir druska (I)

Print Friendly, PDF & Email

Devynerius metus praleidusi viešųjų ryšių „karo“ stovykloje, šiandien Žydrė drąsiai kaip žirnius į sieną beria žodžius, jog ryšiai su visuomene (RsV) skiriasi nuo „piaro“ taip, kaip cukrus skiriasi nuo druskos.

Vis dėlto RsV, ypač verslo pradžioje, yra labiau druska nei cukrus. Pradedantieji verslininkai, nesuprasdami šio „druskuoto“ mechanizmo principų, dažnai atsisako galimybės leisti savo potencialiems ir esamiems klientams pažvelgti pro spalvotą verslo kaleidoskopą. Kaip dirbti taip, kad viešųjų ryšių specialistas veiktų kaip puikiai funkcionuojantis kaleidoskopas, o verslui svarbios auditorijos matytų pagal poreikius tinkančius profesionalius ir spalvingus raštus?

Kodėl RsV tokie svarbūs verslo pradžioje?

Kartais nustebina tai, kad pradedantieji verslininkai iš esmės nesuvokia viešųjų ryšių termino, jau nekalbant apie supratimą, ką iš tiesų veikia RsV specialistas ir kam jis reikalingas. Nors tai – kito straipsnio tema, vis dėlto prieš aptardama profesionalios komunikacijos svarbą verslo startiniame etape, noriu akcentuoti, kad šiuo atveju kalbėdama apie RsV turiu omeny ne tik rašytinę, bet ir vizualinę bei socialinių tinklų komunikaciją ir apskritai visą įmonės komunikaciją su išorinėmis auditorijomis. Kitaip tariant, veiksmus, orientuotus į verslo organizacijos įvaizdžio kūrimą, palaikymą ir gerinimą, esant nepalankiai situacijai.

Startuolių verslas, nesvarbu, kokios srities jis būtų, dažniausiai gimsta tik su įsivaizduojamu „veidu“. Kartais juokauju, kad jei pirmąją gimimo dieną verslu nesirūpina profesionalus komunikacijos specialistas, veikiausiai „kūdikis“ jau pirmaisiais mėnesiais bus su minimalistiniais įbrėžimais: po truputį versis nekryptingos, dažniausiai mėgėjiškos komunikacijos žaizdos internetiniame puslapyje, naujienlaiškiuose, socialinėje projekto paskyroje, o blogiausia – žiniasklaidoje.

Norint užkirsti kelią verslo atstovų komunikacinei saviveiklai, reiktų iš anksto pagalvoti apie tai, kas kurs startuolio veidą. Ar tiems, kurie bandys tai daryti, užtenka kompetencijų? Ar turima pakankamai žinių apie tai, kap valdyti komunikacijos procesus: kaip pateikti informaciją žiniasklaidai, kad ji nepradingtų informacijos klampynėjė; kaip maksimaliai įdarbinti socialinius tinklus, kad jie generuotų pinigus? Tai tik kelios mintys, nuo kurių reiktų pradėti kelti klausimą apie tai, kodėl RsV svarbūs verslo pradžioje. Atsakymas gali būti pateiktas perfrazuojant Merfio dėsnį: gramas neprofesionalaus įmonės atstovo darbo viešosios komunikacijos arimuose gali lemti kilogramą blogo įvaizdžio.

Ką daryti, kai nėra galimybės samdyti RsV specialisto?

Dažna dilema, su kuria susiduria pradedantieji verslininkai, – finansų trūkumas, dėl kurio nėra galimybės samdyti RsV specialisto. Tokiu atveju, jei žinių apie komunikaciją išties stokojama, būtina bent pasikonsultuoti su prityrusiais šioje veikloje žmonėmis dėl numatomų įgyvendinti komunikacijos žingsnių plano. Kartais vienos valandos konsultacija sugeneruoja atsakymų visai savaitei ar net mėnesiui.

Kuo nusekliau bus įgyvendinami komunikacijos veiksmai, tuo mažiau streso įmonės atstovams sukels komunikacija, skirta viešajai erdvei: straipsniai, pranešimai spaudai, naujienų rengimas, trumpųjų žinučių rašymas ar kitos veiklos.

Būtina aiškiai žinoti, kas gali komunikuoti ir ką norima komunikuoti. Blogiausia, kas gali nutikti, – tai kaskart skleidžiama vis kitokia žinia, kuri erdvėje „išsklaido“ įmonės filosofiją ir vertybes.

Rekomenduotina, kad už įmonės komunikaciją būtų atsakingas vienas asmuo ir kad jis būtų įgaliotas teikti informaciją žurnalistams ar kitoms suinteresuotoms šalims. Itin nepalanki situacija susiklosto tuomet, kai vienas įmonės atstovas komunikuoja vienokią žinią, o kitas – kitokią.

Dar blogiau, kai ta pati žinia turi skirtingus „veidus“ skirtinguose kanaluose – socialiniuose tinkluose, naujienlaiškiuose, žiniasklaidoje. Toks verslas dažniausiai neatrodo labai palankiai, mat tikslinė auditorija ir kitos su organizacija susijusios įmonės greitai pajaučia, kad kvepia mėgėjišku reikalu, galinčiu užkirsti kelią ne tik geram įvaizdžiui, bet ir pardavimams.

Jau po savaitės antrojoje straipsnio dalyje skaitykite:

Kaip suvaldyti komunikacijos iššūkius?

Žydrės projektai iš arčiau:
Mokymai su Linu Kontrimu: kaip kurti ir valdyti komunikacinius projektus
Žurnalistikos ir RsV akademija

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.