Planavimo knyga 2020-iesiems – iš Dianos rankų

Diana Satkutė_planavimo knyga_versli mama parduotuvė

„Kai prisimenu save prieš trejus metus, galiu tvirtai pasakyti – šiandien esu nebe ta pati Diana“, – pokalbio pradžioje nustebina dr. Diana Satkutė, Užaugusi VERSLI MAMA 2016 laureatė. Pasak jos, anuo laiku, duokdie, jei turėdavo planą ateinančioms dviem savaitėms. Dabar, iš pagrindų patobulinusi planavimo įgūdžius ir atsikračiusi vidinių stabdžių, Diana versle ėmė žygiuoti septynmyliais sėkmės žingsniais ir kviečia leistis šiuo keliu kitas verslias mamas.

Dianos tvirtinimu, ypač didelė transformacija jos gyvenime įvyko 2019-aisiais. Pagrindinius pokyčius lėmė anaiptol ne aplinka, o tik nuoseklus darbas su pačia savimi. „Visi mes turime apribojimų, tūnančių mūsų galvose, ir patys save varžome. Dabar mano planai sudėlioti 10-mečiui į priekį ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje – to tikrai negalėjau apie save pasakyti anksčiau. Ir aš tuo labai džiaugiuosi“, – be jokios pozos kalba VERSLI MAMA tinklaveikos senbuvė.

Išmokusi tinkamai planuoti, artimiausius savo darbus Diana gali vardyti iki kitų metų balandžio: netrukus platformoje knygos.lt bus pradėta pardavinėti naujoji jos knyga „Rezultatų planuotė 2020“, atsiras internetiniai mokymai įmonėms, toliau gyvuos grupė Planavimo guru feisbuke ir tokio paties pavadinimo puslapis – internete. Kaip ir anksčiau, ji toliau ves mokymus, konsultuos visoje Lietuvoje išsibarsčiusias įmones ir dalyvaus daugybėje kitų projektų.

„Be tikslaus užsirašymo, aiškaus planavimo ir tam tikros metodikos viso to nebūtų – aš dirbu vadovaudamasi sistema“, – tvirtina planavimo paslaptis perpratusi verslo konsultantė.

Didelėms ir mažoms įmonėms verslo optimizavimo klausimais patarianti Diana lapkričio 16 d. 10–14 val. Vilniuje rengia 2020 m. rezultatų planavimo dirbtuves, kurių metu pristatys ir naująją planavimo knygą „Rezultatų planuotė 2020“. Kiekvienas dirbtuvių dalyvis ją gaus dovanai, o neturintieji galimybių atvykti į mokymus, bet norintys su šiuo įrankiu dirbti savarankiškai, jį tuos galės įsigyti VERSLI MAMA parduotuvėje.

Tik tikslai gimdo planus Diana Satkutė_planavimo knyga_versli mama

Procesų optimizavimo klausimais verslą konsultuojanti Diana tvirtina visur be išimties susidurianti su ta pačia bėda: įmonės neplanuoja ir neturi aiškiai suformuluotų bei išsikeltų tikslų. O neturint konkrečių tikslų naivu tikėtis ir konkretaus rezultato.

„Pirmiausia reikia suvokti, kad planavimo niekada nebus, jeigu neturėsime tikslo. Tik kai išsikeliame tikslą, gimsta poreikis planuoti“, – aiškina „Rezultatų planuotės 2020“ autorė. Pasak jos, verslai tikslą paprastai matuoja pagal faktą – yra pelno arba nėra. Tačiau tikslo, kiek konkrečiai to pelno turi uždirbti, esą net nekelia.

Mūsų tikslas turi būti pasiekti rezultatą. Antraip dienos bėgs viena po kitos, o pažvelgus atgal taip ir neišeis pasakyti, kur dingo laikas. Ką padariau? Nieko. Laiko turėjau? Žinoma, ne. O ką norėjau padaryti per tas dienas? Eeee…

Savo pastebėjimus Diana grindžia praktika: bet kokio dydžio įmonėje paklausus, ar turi susiplanavusi biudžetą 2020-iesiems metams, ar turi konkretų tikslą, kiek pardavimų reikia turėti kiekvieną mėnesį, dažniausiai laukia ta pati išvada – konkrečių skaičių verslas įsivardinęs neturi. Užsienio literatūroje tai vadinama vilčių marketingu – kaip bus, taip ir suksimės. O tada ir pardavimai būna atitinkami: pardaviau – gerai, nepardaviau – na, ką padarysi, gal kitą kartą parduosiu.

„Jei nekeli sau tikslo, ką turi pasiekti per mėnesį, kaip gali apskritai kažko pasiekti? Kita vertus, ką gali planuoti, jei nežinau, kokie klientai iš tavęs perka? Jeigu neturi tikslo dirbti su konkrečiais klientais, jie į tave ir nesikreips. Tiksliau – net neieškos. O ir verslas, neturėdamas kliento vizijos, nežinodama tikslinių grupių, pasirengusių mokėti pinigus, nežinosi, pas kokį klientą eiti“, – dėsto Diana.

Atrodytų, šios tiesos – tarsi iš verslo elementoriaus, tačiau, pasirodo, jo kursą yra išėję anaiptol ne visi. Anot Dianos, aiškiai suformuluoti ir užsirašyti konkretų tikslą, kuris būtų tikslas, o ne svajonė, yra sudėtinga. Svajonės apie pelningą verslą su daug pardavimų taip ir lieka svajonėmis, jei dėl jų nieko daroma.


KAIP TAPTI PORTALO VERSLI MAMA DRAUGĖMIS IR TINKLAVEIKOS NARĖMIS
Planavimo knyga pirmiausia skirta sau

Pati sau kelianti visų metų tikslus, Diana netruko suprasti, kad rinkoje verslo planavimui tinkamo įrankio paprasčiausiai nėra. Koučingo specialistų sukurtieji daugiau skirti asmenybės formavimui, o verslo tikslams kelti ir jų tęstinumui užtikrinti tinkamų, sisteminį požiūrį palaikančių priemonių rasti nepavyko.

Įmonėse procesų perprogramavimo sistemas diegiančiai specialistei norėjosi kažko nuoseklaus, kas padėtų verslininkui dirbti su savimi kiekvieną dieną, savaitę ir mėnesį, leistų stebėti ir matuoti pažangą: kokios užduotys įgyvendintos siekiant konkretaus tikslo, kaip sekėsi arba kodėl nesisekė, kokie asmeniniai įsitikinimai trukdė arba padėjo. Taip gimė pačios Dianos sukurta planavimo knyga – užrašinė-kalendorius „Rezultatų planuotė 2020“, leidžianti sistemiškai siekti tikslų.

Kaip ja naudotis, pati autorė praktiškai paaiškins lapkričio 16 d. 10–14 val., Vilniaus m. savivaldybės centrinėje bibliotekoje rengiamų 2020 m. rezultatų planavimo dirbtuvių metu. Įsigyti bilietus į dirbtuves galima čia. Visiems pageidaujantiems bus išduotas pažymėjimas apie išklausytą laiko planavimo kursą.

Dirbtuvių metu pirmiausia bus siekiama suprasti, kodėl reikia planavimo. „Iš pirmo žvilgsnio pradėsime nuo pagrindų pagrindo – tikslo įvardijimo. Kita vertus, tai nėra taip paprasta, nes tikslai yra kelių kategorijų, juos reikia apibrėžti laike, laikytis pagrindinių principų ir tam tikros laiko valdymo metodikos“, – lengvo pašnekesio nežada Diana.

Svarbiausia suvokti pagrindinį dalyką – ši rezultatų planuotė yra skirta SAU. Ne kažkam kitam, ne užduočių delegavimui kitiems, o savo pačios gyvenimo planavimui, kad pirmiausia spėčiau laike pati, ir tik paskui galvočiau, kaip paskirstyti užduotis kitiems.

Pasak ekspertės, šiame etape natūraliai ims ryškėti tokie klausimai, kaip kodėl aš niekur nespėju, kas iš manęs atima laiką, kas trikdo darbo ir poilsio balansą. Ieškant atsakymų į visus šiuos klausimus, kaip įrankis tarnaus planavimo knyga „Rezultatų planuotė 2020“ – ją kiekvienas dalyvis gaus asmeniškai (knygos kaina įskaičiuota į bilieto kainą).Diana Satkutė_rezultatų planavimas_versli mama

Diana supažindins su pagrindiniais laiko planavimo principais ir parodys, kaip juos fiksuoti metinių rezultatų planavimo knygoje, padės suprasti, kaip taikyti konkrečias gaires kiekvienai savaitei, mėnesiui ir ketvirčiui, kaip ir kokias suvestines užpildyti pasibaigus kiekvienam etapui.

Verslo savininkams dažnai kyla ir kita problema: laikas verslui suryja laiką, skirtą asmeniniam gyvenimui. Ypač tai aktualu verslioms mamoms, kurioms tenka rūpintis vaikais, buitimi, verslu, savimi, tad dažnai nelieka laiko gyvenimo partneriui. Pasak Dianos, dirbtuvėse kartu bus ieškoma atsakymų, kokius tikslus kelti, kaip susiplanuoti veiklas ir sudėlioti dienotvarkę, kad joje pakaktų laiko visoms svarbiausioms gyvenimo sritims.

Kita vertus, Diana nevynioja į vartą: „Pabrėžiu – seminaras pirmiausia yra apie tai, kaip susitarti su savimi pačia ir kaip kelti tikslus SAU. Jeigu pati sau tikslo nekeliate, toliau nėra apie ką kalbėti – šita planavimo knyga ir mokymai jums tikrai nereikalingi ir neveiks“.

Už pasiteisinimų slypi įsitikinimai

„Rezultatų planuotės 2020“ autorė įsitikinusi, kad turint konkretų, aiškų, laike apibrėžtą ir pamatuojamą tikslą kiekvienai dienai, savaitei, mėnesiui, o galiausiai – metams, galima pasiekti pačių ambicingiausių tikslų. Svarbiausia, kad jų link vestų konkretūs veiksmai.

„Pavyzdžiui, paskambinau klientui, pristačiau paslaugas, paslaugos netiko. Kas konkrečiai netiko? Jei kaina – ką galima padaryti, kad tiktų? Nepatiko pristatymas? Ką galima padaryti, kad pristatymo turinys taptų patrauklesnis?“ – vieną po kito beria klausimus Diana ir dar sykį grįžta prie esmių esmės: siekiant rezultato, turi aiškiai matytis, kokių veiksmų buvo imtasi. Jei vis dėlto darbus atidėliojai rytojui, teisindamasi ne nuotaika, nepatogumu ar dar galai žino kuo, išsvajotąjį tikslą matysi kaip savo ausis.Diana Satkutė_rezultatų planuotė_versli mama

Naudojantis rezultatų planavimo knyga, tai atrodys taip: pavyzdžiui, antradienį pasižymėsite nuo 13 iki 16 val. atlikti X kliento poreikių analizę. Jei jos neatliksite (pritrūko laiko, nebuvo nuotaikos) – taip ir pažymėkite. Neatlikę vieną savaitę, įrašykite į kitą. Neatlikę ir kitą savaitę, perkelkite dar toliau. Galiausiai prieisite prie mėnesio suvestinės. Joje bus matyti, kiek procentų savo tikslo pavyko pasiekti per mėnesį. Jeigu rinkos analizė taip ir liks nepadaryta, mėnesio gale prie užduočių, vedančių į tikslą, puikuosis kiauras 0.

„Šiuo atveju svarbu tai, kad versli mama save įsivertina pati“, – atkreipia dėmesį Diana. Rezultatų planuotėje 2020 yra palikta speciali grafa pasiteisinimams, kodėl liko nepadaryta tas ar anas – joje galima lietis, kiek širdis geidžia. Bet rašysite tuos pasiteisinimus pati sau.

„Rezultatų planuotė 2020“ yra ne tik priemonė darbams užsirašyti, bet ir įrankis, leidžiantis giliau pažvelgti į save. Mėnesio suvestinė ragina aiškiai įvardyti, ką gero per tą laiką savyje pastebėjai ir atradai. O jeigu tikslo nepasiekei, atsakydama į jau minėtus klausimus, pastebėsi tikslų trukdančius siekti SAVO, o ne kažkieno kito įsitikinimus. Didžiulis skirtumas tarp to, ką sako kitas ir ką apie save supranti pats.

„Iškart galiu pasakyti, kad tuose pasiteisinimuose 100 proc. slypės jūsų įsitikinimai. Jiems, kaip ir pasiteisinimams, mėnesio suvestinėje yra palikta atskira grafa. Ten pasižymėsite tai, kokių įsitikinimų ar blokų savyje pastebėjote per mėnesį“, – aiškina dirbtuvių ekspertė.

Tai dar ne viskas – reikės užrašyti, kaip šiuos savo trūkumus galite išversti į gera. Pavyzdžiui, jeigu esate įsitikinusi, kad atėjus su kūdikiu nešynėje, klientas dėl to nebus nusiteikęs geranoriškai, pagalvokite, kaip į šią situaciją būtų galima pažvelgti iš teigiamos pusės.

„Noriu atkreipti dėmesį, kad planuotėje naudojama ištisa metodika, kaip išsiaiškinti tikrąsias priežastis, lemiančias atidėliojimą, ir kaip per save išversti visus savo nuogąstavimus“, – pabrėžia Diana. Tačiau čia pat sutinka, kad jeigu versli mama nenorės savyje įžvelgti trūkumų ar pozityvių bruožų, niekas jos neprivers to padaryti.

Ar tikrai esi versli mama?

Pasak Dianos, dirbant su jos sukurta planavimo knyga, galima pasiekti rezultato 100 proc. Kita vertus, jeigu versli mama pasirinks nedirbti ir tenkinsis 0 proc., vadinasi, tokia jos valia.

„Tokiu atveju ji tiesiog turės dar vieną naują planavimo knygą su keliais įrašais, kad turi nueiti pas kirpėją ar susitvarkyti nagus, ir su daug nulių mėnesio pabaigos puslapiuose. Bet tada ji neturi nei pagrindo skųstis, nei vadintis versli mama“, – tvirtina verslo procesų žinovė.

Dianos tvirtinimu, asmeniškai pildoma „Rezultatų planuotė 2020“ yra pakankamas įrankis, padedantis eiti tikslo link. Žymėdamasi užduotis, atsakydama į klausimus, padedančius išeiti iš vienos ar kitos situacijos, nuolat analizuodama ir galvodama, verslininkė tikrai pasieks, ko nori.

Tos, kurioms užduočių rašymasis ir analizė rodosi ne prie širdies, planavimo specialistė siūlo susimąstyti, ar jos tikrai verslios. „Galbūt paprasčiausiai esi mama, svajojanti apie verslą? Nes verslūs žmonės ne svajoja, o DARO. Tam, kad padarytų, jiems visada reikalingas planas. Tad jeigu esi versli mama – eik ir daryk“, – drąsina Diana.

„Mano misija yra įkvėpti žmones, ir aš tai darau dalindamasi savo sėkme. Tik nuo pačios verslios mamos vidinių nuostatų priklauso, ar ji pasinaudos tuo, ką siūlau. Sėkmės nereikia pavydėti – imkite mano sukurtus įrankius, gerkite į save žinias, kuriomis dalinuosi, darykite ir būkite sėkmingos!“ – atsisveikindama iki susitikimo lapkričio 16-ąją, linki Užaugusi VERSLI MAMA 2016.

Straipsnyje panaudotos nuotraukos iš Dianos asmeninio archyvo.

KAIP TAPTI PORTALO VERSLI MAMA DRAUGĖMIS IR TINKLAVEIKOS NARĖMIS

Taip pat skaitykite:

Drugelių mama Jūratė ir jos skrydis į drąsą


Palikite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

0