Verslios mamos tikisi, kad Stokholme jų nevadins bobomis

Portalo verslimama.lt buriamos verslios mamos, ieškančios bendradarbiavimo su lietuvių bendruomenėmis išeivijoje galimybių, jau ruošiasi į balandžio 21–24 d. Stokholme rengiamą edukacinę konferenciją „Aš – versli mama“. Trijų dienų viešnagės į Švedijos Karalystės sostinę atvykstančių verslininkių svetingai laukia Lietuvių profesionalų klubas Stokholme ir Lietuvos Respublikos ambasada, o intensyvią kelionę žada vainikuoti įspūdžiai iš Stokholmo kultūros nakties. Verslininkės viliasi, kad lyčių lygybę propaguojančioje Švedijoje, skirtingai nei gimtojoje Lietuvoje, skeptikai jų neišvadins bobomis.

Pasak portalo vadovės Skaidrės Vainikauskaitės, moterys natūraliai linkusios daugiau bendrauti, ir nesunku pastebėti, kad ši jų savybė nedingsta net įsikūrus svetur – labdaringos, edukacinės, lietuvybę puoselėjančios iniciatyvos išeivijoje daugiausia kyla būtent moterų dėka.

„Štai kodėl bendradarbiavimą su aktyviomis išeivėmis lietuvėmis pirmiausia regime kaip puikią priemonę moterų dalykinei partnerystei plėtoti, o tuo pačiu – ir akiračiui plėsti. Juo labiau kad mokslininkai skaičiuoja šiuo metu užsienyje gyvenant daugiau kaip 600 000 tautiečių – tai didžiulė potenciali rinka, ištroškusi kokybiškų santykių su gimtine, ir lankstūs mamų verslai gali jų pasiūlyti“, – sprendimą prisistatyti užsienio lietuvių bendruomenėms aiškina edukacinių konferencijų sumanytoja.

Į pirmąją edukacinę konferenciją, šių metų sausį įvykusią Berlyne, susirinko apie 20 verslių lietuvių mamų iš Vokietijos ir Lietuvos. Kaip pastebi organizatoriai, abiejų šalių verslininkių atstovaujamos verslo sritys buvo gana panašios ir visų pirma glaudžiai susijusios su šeimos poreikių tenkinimu: rankdarbių, maisto gamybos, sveikatinimo ir slaugos, vaikų auklėjimo ir švietimo paslaugos, įvairių sričių mokymai, renginių ir kelionių organizavimas ir pan.

Tokią verslų struktūrą, anot keturis vaikus auginančios S. Vainikauskaitės, diktuoja noras tapus mama neapleisti profesinių įgūdžių ir tuo pačiu skirti pakankamai laiko šeimai. Esą, kaip kartą edukacinėje konferencijoje taikliai pastebėjo viena versli dviejų berniukų mama, samdomą darbą galima dirbti ir nemielą, tik dėl algos, o štai verslas turi būti toks, kad atlieptų tikruosius troškimus ir suteiktų gyvenimui pilnatvės.

Užsienyje verslias mamas gerbia?

Lietuvoje dažnai epitetais „ir vis tiek jos visos bobos“ palydimas verslias mamas Berlyne bandė drąsinti verslo konsultantas Liutauras Labanauskas: „Žinokite, Vokietijoje verslą kuriančių moterų niekas bobomis nevadina, o atvirkščiai – labai gerbia“. Paties Liutauro žmona Vilija, su kuria jiedu augina keturis vaikus, Eseno mieste yra įkūrusi grožio paslaugų verslą.

Trijų dienų viešnagės į Švediją, kuri skelbiasi vienintelė pasaulyje turinti feministinę vyriausybę, atvykstančios lietuvės tikisi ne tik supratimo ir palaikymo. Jas visų pirma domina tautiečių verslo ir šeimos įsipareigojimų derinimo patirtis socialine gerove garsėjančioje valstybėje, taip pat – galimos dvišalės dalykinės partnerystės.

Pavyzdžiui, kaunietė Rūta Vitkevičienė, aktyviai dalyvaujanti visose edukacinėse konferencijose „Aš – versli mama“ Lietuvoje ir išeivijoje, tiki, kad jos atstovaujamos leidyklos „Geradariai“ leidžiamos lavinamosios ir dvikalbės knygelės galėtų tapti puikia lietuvių kalbos mokymo priemone mišriose šeimose augantiems vaikams. Tinkamų platinimo kanalų ieškanti kaunietė leidėja žada teirautis pagalbos tiek mūsų šalies ambasadoje, tiek tarp lietuvybę puoselėjančių lietuvių.

Dar vienas kauniečių „Geradarių“ komandos kūrinys – mobiliesiems įrenginiams pritaikytas žaidimas Raidelių namai su gestų abėcėle, kuris galėtų būti nesunkiai adaptuotas ir kitakalbėms rinkoms. Todėl Stokholme Rūta viliasi rasti jei ne susidomėjusių investuotojų, bet bent gauti vertingų patarimų iš tų, kurie turi darbo su įvairiais socialinę atskirtį mažinančiais projektais patirties.

Stokholme verslių mamų lauks intensyvi programa, kurios metu bus progų savo akimis pamatyti, kaip veikia kitų lietuvių mamų verslai. Balandžio 22 d. nuo 10 val. versli mama iš Klaipėdos Anita Martutaitienė (prekės ženklas „Bzz Travel“) visiems pageidaujantiems lietuviams ves 5 val. trukmės ekskursiją po miestą. Jos metu ketinama aplankyti ir lietuvės Justinos Rosengren įkurtą butiką SOFO POPUP, kuriame pristatomi lietuvių mados dizainerių darbai. Tos pačios dienos vakare, neseniai Stokholme duris atvėrusiame lietuvių Jaroslav ir Jūratės Stankevič restorane Plyms kok & bar, vyks verslių mamų delegacijos ir renginį padedančio organizuoti Lietuvių profesionalų klubo Stokholme atstovų susipažinimo vakarienė.

Balandžio 23 d. 12 val. Lietuvos Respublikos ambasadoje prasidės antroji edukacinė konferencija išeivijoje „Aš – versli mama“. Joje pranešimus skaitys Lietuvos komercijos atašė Audrius Masiulionis, kviestinė viešnia – Austra Kreslinia, Latvijos investicijų ir plėtros agentūros Švedijoje vadovė, sukaupusi ilgametės Baltijos ir Skandinavijos šalių bendradarbiavimo patirties, psichologė Rasa Motuzienė ir portalo verslimama.lt vadovė Skaidrė Vainikauskaitė. Programoje numatytos verslus Švedijoje sukūrusių lietuvių moterų istorijos, diskusijos, verslo pasimatymai. Nuo 18 val. konferencijos dalyviai planuoja pradėti kelionę po tradicinę Stokholmo kultūros naktį.

***

Balandžio 5 d. Europos lyčių lygybės institute (Gedimino pr. 16, Vilnius) rengiamos edukacinės konferencijos „Aš – versli mama“ metu Švedijos Karalystės ambasadorė Lietuvoje Cecilia Ruthstrom-Ruin perduos į Stokholmą išvykstančioms verslioms mamoms estafetę – keramikės Editos Jakubonytės sukurtą Verslo bitę, kuri nuo šiol skraidys iš vienos edukacinės konferencijos į kitą. Iš Vilniaus nuzvimbusi iki Stokholmo, rugsėjį Verslo bitė per Baltijos jūrą pasieks Klaipėdą, o iš ten skris į Bazelį, kur verslių lietuvių mamų susitikimui jau ruošiasi Šveicarijoje gyvenančių tautiečių bendruomenė.  

        Ar žinote, kad…

  • Portalas verslimama.lt – tai privati bendraminčių moterų iniciatyva, kuria siekiama skatinti vaikus auginančių moterų verslumą, drąsinti jas rodant gerus verslo pavyzdžius, padėti užmegzti dalykines pažintis, mokyti laiko planavimo ir kelti lietuvišką verslo kultūrą Greituosiuose verslo pasimatymuose;
  • Portalo organizuojamos edukacinės konferencijos „Aš – versli mama“ – tai verslo žinių, motyvacijos ir įkvėpimo renginiai, kuriais siekiama rasti atsakymus į pagrindinį verslių mamų keliamą klausimą: „Kaip auginant vaikus augti pačiai“;
  • Balandžio 5 d. Vilniuje rengiama edukacinė konferencija „Aš – versli mama“ – jau penktoji;
  • Balandžio 23 d. Stokholme rengiama edukacinė konferencija „Aš – versli mama“ – antroji išeivijoje; pirmoji 2016 m. sausio 14 d. įvyko Berlyne.

Moteriško verslo esmė – leisti išsiskleisti savo širdžiai mylimoje veikloje, taikant ekonomikos (ekonomika neturi lyties) principus.

Violeta Masteikienė, projekto „Draugų uogienė“ sumanytoja  

Lietuvių profesionalų klubo Stokholme svetainė


Palikite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.